اعزام ۲۰۰۰ مددجو به مشهد مقدس در سه ماهه نخست امسال

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، ‘همایون هاشمی’ روز جمعه در دیدار صمیمی مسوولان بهزیستی با خانواده های تحت پوشش درپارک خانواده این شهرستان در قالب طرح آفتاب افزود: اعزام مددجویان به مشهد مقدس و عتبات عالیات به عنوان یکی از محورهای بسته فرهنگی طرح آفتاب از سال گذشته در سازمان بهزیستی به اجرا در آمد.

وی ادامه داد: قرار است تا پایان تابستان امسال؛ در مجموع ۱۰ هزار مددجو و معلول که نوع معلولیتشان چندان شدید نیست و قادر به حرکت هستند به این دو سفر معنوی اعزام شوند.

وی با بیان اینکه طرح آفتاب به معنای محوریت آموزش فرهنگی و توانمند سازی اجتماعی بهزیستی است، گفت:در طرح آفتاب که روزهای جمعه برگزار می شود، خانواده های تحت پوشش بهزیستی می توانند از نزدیک با معاونت های زیر مجموعه این سازمان آشنا شوند و مشکلات و کمبودهای خود را با آنان در میان بگذارند.

هاشمی ادامه داد: دو هزار نفر ازمددجویان و معلولان به همراه خانواده هایشان در قالب اجرای این طرح و با بدرقه مسوولان این سازمان در فروردین ماه امسال به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه معلولان و مددجویان جامعه هدف سازمان بهزیستی نیازی به حمایت های غیر علمی و غیر تخصصی ندارند، گفت:این افراد با وجود معلولیت اما بسیار توانمند و نخبه هستند و به همین دلیل باید در عرصه های مختلف اجتماع، حضوری فعال داشته باشند.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: اکنون بیشتر معلولان در بسیاری از رشته‌ها، افرادی مبتکر، مخترع، دکتر و غیره هستند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی تلاش می کند تا قبل از توانمند‌سازی معلولان و مددجویان در زمینه اقتصادی و معیشتی، توانمند‌سازی فرهنگی و اجتماعی آنها را گسترش دهد.

هاشمی با بیان اینکه در دوره دولت های نهم و دهم سطح خدمات و اعتبارات سازمان نسبت به سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، تاکید کرد: ما باید از این اعتبارات حداکثر بهره‌برداری کامل را داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، در پنجمین برنامه طرح آفتاب بهزیستی که به دیدار صمیمی مسوولان بهزیستی با خانواده های زیر پوشش در شهرستان ورامین اختصاص داشت، خانم ‘مولایی’، مشاور امور بانوان وزارت نفت از نزدیک با مددجویان گفت و گو کرد.

اجتمام**۹۱۳۴ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۴۵۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.