اعطای نشان بنیاد علمی یلدا به وزیر بهداشت/ تقدیر از ۴ دانشمند جوان

۰۱م آذر ،

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تقدیر از منتخبین سومین کنگره دستاوردهای پژوهش در پزشکی با حضور دکتر دستجردی وزیر بهداشت، دکتر لاریجانی رئیس دانشگاه، flieschlader وزیر مختار سفارت آلمان و جمعی از اساتید در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی برگزار شد.

در این مراسم از ۱۸ منتخب در ۶ رده مختلف (استادان برجسته، نوآوری، دانشمندان جوان، فرهنگ و هنر، مسئولیت اجتماعی در پزشکی و بالاترین نشان علمی آکادمی) تقدیر شد.

سپس دکتر شمس شریعت، رئیس موزه تاریخ پزشکی دانشگاه، به بیان تاریخچه ای از تاسیس مدرسه طب در ایران پرداخت و گفت: اولین مدرسه پزشکی در دارالفنون توسط امیرکبیر روز یکشنبه ۵ ربیع الاول ۱۲۶۸ هجری قمری افتتاح شد و در معماری و طراحی ساختمان آن از مهندسین ایرانی (میرزا رضا خان تبریزی و محمد تقی معمار) استفاده شد.

وی با بیان اینکه آموزش نوین پزشکی تا سال ۱۳۰۳ در دارالفنون بود، یادآور شد: در آغاز دارالفنون، دانشجویان پس از خواندن درسهای علم تشریح، علم معرفت ادویه، اسباب و علامات معالجه و قبولی در امتحانات به بالین بیمار رفته و این مدرسه تا سال ۱۲۹۸ توسط تنها یک معلم (مسیو پولاک نمساوی) اداره می شد.

در ادامه دکتر رنجبر، رئیس بنیاد علمی پروفسور یلدا با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم گفت: به منظور قدردانی از تلاش و کوشش استادان برجسته و دانشمندان جوان، جوایز بین المللی علمی این بنیاد در رده های مختلف به برگزیدگان اعطا خواهد شد. در این دوره تلاش شد تا اشخاصی که دارای توانایی های علمی بوده و استانداردهای بین المللی را حفظ کرده اند و همچنین جوهره پزشکی را که در آن اخلاق و عشق به درمان است در طول سالیان به خوبی نشان داده اند، انتخاب و نشان علمی به آنها اهدا شود.

در این مراسم به دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت مدال افتخار بالاترین نشان علمی اهدا شد.

مدال افتخار به دکتر فرحناک اسدی، دکتر احمدرضا دهپور، دکتر محمدباقر اسلامی، دکتر مسعود کیمیاگر، دکتر آرمن کچاریان، دکتر شکوه محامدی، دکتر غلامرضا پورمند و دکتر مرضیه وحید دستجردی اهدا شد.

مدال استاد برجسته به دکتر محبوبه حاج عبدالباقی، دکتر طلعت مختاری آزاد و دکتر سید محمد توانگر اعطا شد.

مدال مسئولیت اجتماعی در پزشکی به دکتر محمود کریم از آلمان و مدال نوآوری به دکتر محمود دانایی از آلمان اهدا شد.

همچنین مدال دانشمندان جوان به دکتر ندا علی جانی، دکتر کتایون بیداد، دکتر بهروز گل چای و دکتر محمود سجادی جزی و مدال فرهنگ و هنر به دکتر محمد اصفهانی اعطا شد.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.