اعلام جزییات ترخیص ۱۲۰ تن گوشت برزیلی مانده در گمرک

سازمان دامپزشکی کشور با تشریح جزییات ترخیص ۱۲۰ تن گوشت برزیلی، اعلام کرد: این محموله شامل چهار کانتینر گوشت منجمد گوساله از مبدا کشور برزیل بود.

اعلام جزییات ترخیص ۱۲۰ تن گوشت برزیلی مانده در گمرک

به گزارش ممتاز نیوز و به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، با توجه به مشکلاتی که شرکت واردکننده به دلایل شرایط تحریم در تکمیل مدارک بازرگانی خود داشت، موفق نشده بود طی فرآیند قانونی و عرفی، داده‌های مورد نیاز کالا را به گمرک اظهار کند. فرآیند تکمیل ، این مدارک تا حدود سه ماه پیش طول کشید. این روند باعث شده بود که محموله گوشت شامل تأخیر یا دموراژ در گمرک شهید رجایی هرمزگان شود.

روال کار این است که واردکننده، بعد از کامل شدن اسناد، کالا را به گمرک اظهار می‌کند و پس از آن ما موظف هستیم که با هماهنگی گمرک از کالا نمونه‌برداری کرده و آزمایش‌های لازم را برای اطمینان از صحت و سلامت آن، انجام دهیم.

با توجه به پیگیری شرکت واردکننده به‌عنوان یکی از شرکت‌های باسابقه و خوشنام در واردات گوشت، با پیگیری ما و همکاری دستگاه قضائی، گمرک و همچنین کسب اجازه از دادستانی استان هرمزگان، با هماهنگی با سازمان غذا و دارو، پس از دریافت نتایج آزمایشگاهی و اطمینان از سلامت محموله، ترتیبی اتخاذ کردیم که این محموله با وزنی بالای ۱۰۰ تن، برای مصرف در کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی ترخیص شده و این سرمایه ملی دور ریخته نشود.

طبق استاندارد گوشت منجمد گوساله حداکثر ۱۸ تا ۲۴ ماه عمر ماندگاری دارد، اما عمر ماندگاری این محموله ۱۸ ماه بوده است؛ این محموله در یکی از سردخانه‌های مجاز استان هرمزگان تخلیه شده بود و همکاران ما طی چندین مرحله پایش و بررسی، به این اطمینان رسیده بودند که کالا شرایط خوبی از نظر ظاهری و بهداشتی دارد.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.