محموله گوشت منجمد برزیلی بعد از یک سال ترخیص می‌شود

دادستان مرکز استان هرمزگان از ترخیص محموله ۲۰۰ تنی گوشت منجمد برزیلی با صدور دستور ویژه قضایی خبر داد.

محموله گوشت منجمد برزیلی بعد از یک سال ترخیص می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از صدور دستور ویژه قضایی برای ترخیص محموله ۲۰۰ تنی گوشت منجمد بزریلی بلاتکلیف در گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد.
دادستان مرکز استان هرمزگان گفت: با دستورات و توصیه‌های تخصصی ریاست قوه قضائیه به مسئولین قضایی استان‌های ساحلی و دارای بندر، مبنی بر استمرار سرکشی از انبار‌های گمرکات و بنادر و تعیین تکلیف سریع کالا‌های دپو شده، مسئولان قضایی استان هرمزگان در دو سال اخیر بازدید‌های مستمری از بنادر و گمرکات استان بالاخص بندر شهید رجایی بندرعباس داشته اند.
وی افزود: ثمره این بازدید‌های میدانی، ترخیص صد‌ها محموله معطله و متروکه کالا‌های مورد نیاز کشور اعم از کالا‌های اساسی و مواد اولیه تولید بوده است.
احمدی منش ادامه داد: محموله ۲۰۰ تنی گوشت منجمد برزیلی که بیش از یکسال در گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس معطل مانده و بیم فساد آن می‌رفت با ورود دستگاه قضایی استان هرمزگان تعیین تکلیف شد و دستورات لازم برای تسریع در امر ترخیص و بارگیری آن صادر گردید.
وی با بیان این مطلب که تأیید سلامت بهداشتی این محموله گوشت برای دستگاه قضایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است، بیان داشت: طی جلسه‌ای با دستگاه‌های متولی امر از جمله دامپزشکی استان مقرر شد محموله مذکور مطابق تأییدیه و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کل کشور در واحد‌های تولیدی گوشت حرارت‌دیده مورداستفاده قرار گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان همچنین بر لزوم نظارت مستمر بر سلامت این محموله گوشت وارداتی از زمان ترخیص تا زمان توزیع تأکید کرد.
وی در خاتمه تصریح کرد: چنانچه دستگاه‌های اجرایی در اجرای قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارتخانه متبوع عملکردی مناسب و دقیق داشته باشند، لزومی به ورود دستگاه قضایی به برخی موضوعات اجرایی نخواهد بود.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.