اعلام وضعیت نقل‌و‌انتقال دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی

اعلام وضعیت نقل‌و‌انتقال دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی

پورتال دانشگاهی به نقل از ایسنا: مدیر خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به موافقت با ۸۳ درخواست انتقالی دائم و موقت برای نیمسال آینده، گفت: موافقت با درخواست‌های مهمانی و انتقالی به دانشگاه با درنظرگرفتن ظرفیت و توان آموزشی هر گروه، به‌منظور جلوگیری از نزول کیفیت آموزش و شرایط تحصیلی و مشکلات خاص دانشجوی متقاضی انجام می‌شود.دکتر ملک‌زاده با بیان این مطلب افزود: از مجموع ۱۴۷ درخواست ثبت شده در سامانه نقل و انتقالات برای نیم‌سال آینده، با ۳۱ درخواست انتقال دائم و ۵۲ درخواست مهمان در مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه‌ای موافقت شد.

وی با توضیح شرایط آیین‌نامه نقل و انتقالات خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت جهت تسریع در فرآیند انتقال و مهمان شدن برای دانشجویانی که دارای مشکل هستند، تسهیلاتی را برای سه دسته از دانشجویان قائل شده‌است؛ دسته نخست دانشجویانی هستند که پس از قبولی در کنکور ازدواج می‌کنند و باتوجه به این‌که در شرایط و موقعیت جدیدی قرار می‌گیرند، دانشگاه با آن‌ها همکاری می‌کند. همچنین دانشجویانی که به هر علتی از قبیل سانحه، بیماری یا فوت یکی از والدین و قیمومیت یا کفالت والد دیگر در صورت ادامه تحصیل در شرایط دور از خانواده با مشکل در زندگی خانوادگی خود مواجه شوند.مدیر خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دسته سوم را دانشجویانی عنوان کرد که پس از قبولی در کنکور به بیماری‌های صعب‌العلاج مبتلا می‌شوند و افزود: این دانشجویان هم با توجه به لزوم بودن در کنار خانواده برای آرامش بیشتر و پیگیری موثرتر درمان به طور قطعی در اولویت موافقت با درخواست نقل و انتقال قرار می‌گیرند. اما دانشجویانی که پیش از انتخاب دانشگاه، از موقعیت و شرایط خود آگاهی دارند باید در انتخاب دانشگاه و شهر محل تحصیل دقت لازم را داشته باشند.

ملک‌زاده همچنین به شرط معدل در آیین‌نامه نقل و انتقالات اشاره و تصریح کرد: در ترم نخست امکان ارائه درخواست نقل و انتقال وجود ندارد و دانشجویان متقاضی در مقاطع کاردانی و کارشناسی باید معدل بالای ۱۵ و در مقطع دکتری حرفه‌ای بالای ۱۶ داشته باشند؛ ضمن آن‌که بخشی از ظرفیت نقل و انتقالات دانشگاه به سهمیه‌ها مانند فرزندان اعضای هیات‌علمی و شاهد و ایثارگر اختصاص می‌یابد. همچنین کمیته انضباطی باید با درخواست دانشجو موافقت کند.

نقل‌و‌انتقال دانشجو

 

دانشگاه‌های علوم پزشکی

 

نقل‌و‌انتقال

 

علوم پزشکی


پورتال اخبار دانشگاهی

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. فاطمه:

    سلام
    من پزشکی دانشگاه ایران واحد پردیس بین الملل قبول شدم میخواستم بپرسم میتونم مطابق با کارنامه ی سبز به دانشگاه جندی شاپور منتقل بشم و در رشته ی دندان پزشکی درس بخونم

  2. علی:

    با سلام و عرض ادب
    احترما توضیح بفرمایید که در خصوص اعلام نتایج میهمانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، چرا برای بعضی از متقاضیان، با میهمانی از دانشگاه دولتی به دانشگاه پردیس اهواز موافقت شده است؟
    با تشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.