افتتاح دانشگاه آزاد واحد خواهران در گیلان

۱۰م اسفند ،

سرپرست دانشگاه آزاد خواهران گیلان گفت: پیاده کردن فرمایشات حضرت امام(ره) در جهت اسلامی کردن دانشگاه‌ها یکی از مهمترین اهداف تاسیس این واحد دانشگاهی است.

اکرم رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، از افتتاح واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خواهران گیلان به عنوان دومین دانشگاه مجزا در کشور از اول بهمن سال جاری به صورت جدی آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی در مساحتی به متراژ ۲ هزار و ۲۵ مترمربع و با زیربنای ۴ هزار و ۳۶۰ مترمربع در استان افتتاح می گردد، افزود: این واحد دانشگاهی شامل فضاهای مناسب از قبیل کلاس درس، فضای اداری، سلف سرویس، کتابخانه، مرکز کامپیوتر، اینترنت و … است.

رحمانی با اشاره به ۱۲ رشته تحصیلی در واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تصریح کرد: زبان و ادبیات فارسی، مدیریت با ۷گرایش و مدیریت دولتی، حسابداری، جغرافیا با گرایش برنامه‌ریزی توریسم و برنامه‌ریزی شهری و رشته تربیت بدنی فیزیولوژی از جمله رشته‌های تحصیلی این واحد دانشگاهی است.

وی فلسفه تشکیل دانشگاه آزاد واحد خواهران گیلان را ایجاد فضایی مناسب و امن برای بانوان استان دانست و گفت: ما به تقاضای خانواده‌ها و دانشجویان استان این واحد را تاسیس کردیم و از زمان آغاز به کار این واحد و مراجعه دانشجویان، ابراز خرسندی والدین و همسران دانشجو بسیار ملاحظه می گردد.

سرپرست دانشگاه آزاد واحد خواهران گیلان با تاکید بر اینکه ثبت‌نام و تحصیل در این واحد دانشگاهی با تمایل و درخواست خود دانشجویان انجام می گردد، خاطرنشان کرد: به جهت اینکه کارکنان این واحد دانشگاهی متشکل از بانوان با تجربه و تحصیل کرده است، ارتباط دانشجویان بسیار راحت تر، سالم‌تر و بسیار محترمانه و دوستانه انجام می‌شود و همچنین تلاش شده که برای تدریس نیز از اساتید با درجه بالای علمی و در سطح استادیاری و دانشیاری استفاده شود.

رحمانی پیاده کردن فرمایشات حضرت امام(ره) در جهت اسلامی کردن دانشگاهها را یکی از مهم ترین اهداف تاسیس این واحد دانشگاهی برشمرد و گفت: انجام کاری به صورت مبتکرانه و برای بار اول رنج‌ها و مشقت‌های فراوانی دارد اما با توجه به کمی زمان و پیگیری‌ها و تلاش‌های مجدانه و توفیق الهی و همکاری نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار گیلان، فرمانده سپاه استان، بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و همه نهادها و ادارات و دیگر سازمان‌ها توانستیم در این راه خطیر گامی مثبت برداریم.

وی از بهره‌برداری این واحد دانشگاهی طی هفته آینده با حضور مسئولین کشوری و استانی خبر داد و افزود: زمان آغاز کلاس‌های این واحد دانشگاهی از اول اسفند است.

سرپرست دانشگاه آزاد واحد خواهران گیلان با بیان اینکه برگزاری کلاس‌ها طوری برنامه‌ریزی شده که در زمان‌های صبح و عصر برگزار شود، ادامه داد: امکانان رفاهی از قبیل خوابگاه، نمازخانه، برای دانشجویان و همراهان ایشان در نظر گرفته شده است.

رحمانی در پایان ضمن ابراز امیدواری از آینده این دانشگاه گفت: این نوید را به همه استانی‌های خود می‌دهیم که تمام تلاش خود را بکار می‌بریم تا بستری فراهم شود که در این واحد دانشگاهی رشته‌هایی را که در استان وجود ندارد از قبیل رشته پزشکی، داروسازی و رشته حقوق داشته باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.