افتتاح دو پتروشیمی با ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در هفته دولت

استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: در هفته دولت دو شرکت پتروشیمی هنگام با ۵۷۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و پتروشیمی متانول بخش خصوصی با ۲۴۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری افتتاح می‌شوند.

افتتاح دو پتروشیمی با ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در هفته دولت

به گزارش ممتاز نیوز، احمد محمدی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته دولت یک‌هزار و هفت پروژه در استان بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که از این تعداد ۸۲۳ پروژه کوچک، متوسط و بزرگ افتتاح و ۱۸۴ پروژه هم عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های افتتاحیه استان بوشهر در هفته دولت در مجموع ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است، طرح‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی پنج میلیارد دلار است.

استاندار بوشهر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح‌ها در هفته دولت با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد تومان از افتتاح مرحله نخست فاز ۱۱ پارس جنوبی در استان خبر داد و گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی با تولید اولیه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز و سرمایه‌گذاری چهار میلیارد دلار در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح اسکله تی پایانه نفتی خارگ پس از پایان تعمیرات در هفته دولت خبر داد و افزود: مخازن ذخیره نفت خارگ نیز در هفته دولت افتتاح می‌شود.

محمدی زاده ادامه دهد: افتتاح شرکت پتروشیمی هنگام با ۵۷۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری، پتروشیمی متانول بخش خصوصی با ۲۴۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری از دیگر طرح‌های افتتاحیه هفته دولت در استان بوشهر هستند علاوه بر آن طرح‌های زیرساختی در کنگان و عسلویه از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت در زمینه آبخیزداری، ساخت جاده و دیگر عرصه‌ها با اعتبار ۵۳۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی بارگیری سکوی نفتی میدان رشادت از صدرا بوشهر را از دیگر برنامه‌های هفته دولت دانست و گفت: در هفته دولت عملیات اجرایی شبکه فاضلاب مناطق جنوبی شهر بوشهر با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر افتتاح مرحله نخست آب‌شیرین‌کن سیراف جم با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در روز و سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان را از دیگر طرح‌ها دانست و تصریح کرد: آب‌شیرین‌کن بنک کنگان با ظرفیت شش هزار و ۵۰۰ مترمکعب و ۲۵۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.