افتتاح فاز اول آزمایشگاه پیل سوختی در دانشگاه امیرکبیر

۲۳ام بهمن ،

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علیرضا رهایی در مراسم افتتاح ۷ مرکز آزمایشگاهی تخصصی در حوزه هیدروژن و پیل سوختی با اشاره به برنامه ریزی‌های گسترده‌ای که طی یک دهه در حوزه علم و فناوری رخ داده است، افزو: طی ۴ سال اخیر پیشرفت‌های بسیاری را در حوزه علم و فناوری با توجه به محدودیتی که ابرقدرت‌ها بر کشور ما حاکم کرده‌اند، شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از فشار تحریم‌ها تکیه بر پیشرفت‌های علم و فناوری است، تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی یک دهه قبل پشتیبانی گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف علم و فناوری و توسعه آن داشته است تا اینکه امروز در راستای همین توسعه فناوری، آزمایشگاه پیل سوختی و سلول خورشیدی دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: آزمایشگاهی که افتتاح شد در واقع فاز اول آزمایشگاه پیل سوختی و سلول‌های خورشیدی دانشگاه امیرکبیر است که به زودی تکمیل خواهد شد.

رهایی، با اشاره به راه اندازی مرکز ابر رایانه دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: در سال‌های قبل با همین پشتیبانی‌ها مرکز ابریارانه ملی که یکی از نیازهای بزرگ کشور بود را افتتاح کردیم. این مرکز جوابگوی نیازهای مختلف دانشگاه و صنعت است و مسیر ما در این زمینه ادامه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که این دانشگاه بتواند مجموعه آزمایشگاه‌های مرجع را ایجاد کنند تا زمینه خوبی برای خدمت به نظام و علم و فناوری کشور ایجاد شود.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.