افتتاح ۱۱ کیلومتر از خط هفت مترو

سیبنا: مدیر عامل شرکت مترو و حومه تهران گفت: در صورت تأمین اعتبار ۱۱ کیلومتر از خط ۷ مترو تهران با ۱۰ ایستگاه تا پایان سال ۹۲ به بهره‌برداری می‌رسد. 

هابیل درویش، مدیرعامل شرکت مترو و حومه تهران در مراسم ورود دستگاه مکانیزه حفار تونل به بوستان گفت‌وگو در خط ۷ مترو تهران اظهار داشت: خط ۷ مترو تهران به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۵ ایستگاه از شهرک امیرالمومنین در منطقه جنوب شرق تهران شروع و تا محله سعادت‌آباد در شمال غرب تهران پایان می‌یابد.

وی تصریح کرد: مسیر خط ۷ متروی تهران پس از شروع از ورزشگاه تختی در بزرگراه بسیج (افسریه) با عبور از بزرگراه شهید محلاتی به خیابان ۱۷ شهریور می‌رسد و پس از عبور از محور جنوبی بازار اصلی در مرکز شهر تهران خیابان‌های ری، مولوی و هلال احمر به تقاطع خیابان قزوین به بزرگراه نواب می‌رسد که با عبور از تقاطع خیابان‌های کمیل، امام خمینی(ره)، آذربایجان، آزادی، باقر‌خان، پل نصر، گیشا به بوستان گفت‌وگو می‌رسد ضمن اینکه این خط از ضلع غربی برج میلاد عبور کرده و میدان‌های صنعت (شهرک غرب)، میدان بوستان را به هم متصل می‌کند و در پایان در محله سعادت آباد در شمال غرب به تهران پایان می‌یابد.

درویش اظهار داشت: شرکت مترو تهران بنا دارد در صورت تأمین اعتبار ۱۱ کیلومتر از خط ۷ متروی تهران را با ۱۰ ایستگاه تا پایان سال ۹۲ به بهره‌برداری کامل برساند و در واقع از خیابان شهید نواب صفوی و نهایتاً تا میدان صنعت این خط به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مترو و حومه تهران اظهار داشت:‌ فاز بعدی از خط ۷ مترو تهران که حدود ۸ کیلومتر و ۷ ایستگاه خواهد بود پس از بهره‌برداری فاز اول شروع خواهد شد که امیدواریم این فاز نیز در سال ۹۳ به بهره‌برداری برسد. به گزارش فارس، وی بیان داشت: در حالی که با مشکلات بسیاری روبرو بوده‌ایم توانسته‌ایم عملیات حفاری فاز اول تونل خط ۷ مترو تهران را به پایان برسانیم.

درویش اضافه کرد: در حال حاضر شرکت مترو تهران با کمبود اعتبارات روبرو است که امیدواریم دولت در این بخش همکاری‌های لازم را داشته باشد ضمن اینکه ما برای گسترش خطوط مترو در تهران با هزینه‌های بسیاری نسبت به سال گذشته روبرو هستیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهار امیدواری کرد: با تعامل شهرداری و دولت اعتبارات لازم به شرکت مترو تزریق شود تا شرکت مترو بتواند به اهداف تعیین شده خود جامع عمل بپوشاند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.