افتتاح ۱۳ هزار و ۲۱۰ واحد مسکن مهر در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین

خبرگزای آریا- قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تا پایان امسال تعداد ۱۳ هزار و ۲۱۰ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان آماده واگذاری خواهد شد .
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  قادری گفت : در صورتی که تمامی واحدهای در دست اجرای استان تکمیل شود نیاز بالفعل استان تا سال ۹۲ به مسکن تامین خواهد شد ولی با این وجود باید برای تامین نیاز بالقوه استان ، ساخت مسکن تا زمانی که در این زمینه به روز شویم و برای هر زوج جوان که تشکیل زندگی می دهد مسکن آماده تحویل داشته باشیم، همچنان ادامه دارد.
وی در خصوص تعداد متقاضیان دور جدید ثبت نام مسکن مهر نیز تصریح کرد: در حال حاضر در کل استان تعداد ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرهای بالای ۲۵ هزار خانوار ثبت نام کرده اند که قیمت تمام شده این واحدها با توجه به کیفیت پروژه ها متفاوت است.
وی متذکر شد: با این وجود هنوز ساخت مسکن مهر جدید در امسال را به شکل تعاونی و انبوه سازی آغاز نکرده ایم و فقط ۷ هزار و ۷۰۰ واحد در قالب انبوه ساز و تعاونی مسکن در حال ساخت است.
قادری در پاسخ به سوال علت تفاوت قیمت واحد های ساخته شده در گلستان شهر تصریح کرد: با توجه به اینکه اعضا از جزئیات قراردادها ممکن است اطلاعات کمی داشته باشند هر کس اظهار نظر های متفاوتی می کند که مبتنی بر اطلاعات درست و دقیق نیست.
وی بخشی از این روند را مربوط به نحوه کار اعضای هیات مدیره شرکت های تعاونی دانست که تا چه اندازه دلسوزانه و صادقانه فعالیت کرده و آمار موثقی را به اعضا ارائه دهند.
وی در خصوص نحوه برخورد با تعاونی مهرورزان نواندیش که با ادعای حسابرسی اشتباه از اعضا ی خود که تعدادی از آن ها نیز در واحدهای مهر گلستان شهر ساکن شده اند، تقاضای مبلغ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان علاوه بر ۹ میلیون تومانی که تاکنون اخذ شده، کرده نیز متذکر شد: تکالیف این اداره کل در مسکن مهر تعاونی های مسکن فقط در تعیین زمین و اعطای تسهیلات بانکی است.
وی ادامه داد: با این وجود بر اساس قانون، وظیفه نظارت بر این امر در گام اول بر عهده بازرس شرکت تعاونی است و در مراحل بعدی نیز برخورد قانونی با تخلفات شرکت های تعاونی باید توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گیرد و این سازمان در این رابطه مسئولیتی ندارد.


خبرگزاری آریا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. منتقد:

    ما که در بجنورد ندیدیم الان هم ۳تومان خواستند هنوز ساختمان فقط پی ریزی شده کی باید نظارت کند خدامی دونه حداقل شما دروغ ننویسد و خودتانراخراب نکنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.