افتتاح ۲۹۳ پروژه زیربنایی در شهرک های صنعتی

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی از افتتاح ۲۹۳ پروژه زیربنایی در هفته دولت خبر داد.

جعفر صادقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب افزود: در هفته دولت ۲۹۳ پروژه زیربنایی با اعتباری معادل ۹۳۴ میلیارد ریال در شهرک ها و نواحی صنعتی سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: پروژه های فوق شامل بهره برداری از ۱۰ واحد تصفیه خانه فاضلاب صنعتی با گنجایش ۲۷۳۰ مترمکعب در شبانه روز و سرمایه گذاری ۸۸ میلیارد ریال و اجرای شبکه توزیع آب و خطوط انتقال به طول ۱۲۹ کیلومتر با سرمایه گذاری ۲۸ میلیارد ریال است.

صادقی تصریح کرد: همچنین اجرای ۱۵ هزار و ۶۶۰ مترمکعب مخازن بتنی آب با سرمایه گذاری ۳۱ میلیارد ریال، حفر ۷ حلقه چاه با اعتبار ۳ میلیارد ریال و ساخت ۴ ایستگاه پمپاژ آب با سرمایه گذاری ۷ میلیارد ریال از دیگر طرح هایی است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

معاون عمران سازمان صنایع کوچک اظهار داشت: اجرای شبکه فاضلاب به طول ۳۹ کیلومتر با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال، اجرای ۶۲ کیلومتر شبکه آبیاری قطره ای با سرمایه ۱۳ میلیارد ریال و اجرای شبکه برق به طول ۲۴۲ کیلومتر با سرمایه گذاری ۷۱ میلیارد ریالی از دیگر پروژه های این هفته است.

صادقی ادامه داد: همچنین در این مدت اجرای شبکه گاز به طول ۳۳۱ کیلومتر با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریال و ساخت ۱۰ هزار و ۲۳۸ مترمربع ساختمان فناوری و کسب و کار با سرمایه گذاری ۶۸ میلیارد ریال آماده بهره برداری در هفته دولت هستند.

وی گفت: ساخت ۲۴ واحد کارگاه در مجتمع های کارگاهی با سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد ریال، ساخت هزار و ۸۷۵ مترمربع ساختمان آتش نشانی و نگهبانی با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد ریال و اجرای ۸۲ کیلومتر شبکه مخابرات با سرمایه گذاری ۴۸ میلیارد ریالی از جمله پروژه های زیربنایی آماده افتتاح در هفته دولت است.

معاون سازمان صنایع کوچک اظهار داشت: ایجاد ۶۰۰ خط تلفن با سرمایه گذاری ۳ میلیارد ریال، ساخت ۹۲ هزار و ۲۲۶ مترمربع محوطه سازی با سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد ریال و همچنین آماده سازی ۱۷۳ هکتار زمین جهت واگذاری به متقاضیان از پروژه هایی است که در این هفته به بهره برداری می رسد که با افتتاح این طرح ها فضا برای فعالیت تولیدکنندگان صنعتی مناسب تر خواهد شد.

صادقی خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت تعداد ۲۷۴ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال در این هفته راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: ساخت این تعداد واحد صنعتی، اشتغالزایی ۷ هزار و ۶۸۲ نفری را به همراه خواهد داشت.

صادقی عنوان کرد:‌ رشته فعالیت این تعداد واحدهای صنعتی در حوزه های صنایع برق، الکترونیک، کامپیوتر، نساجی، فلزی، شیمیایی، غذایی، سلولزی، کانی فلزی و غیرفلزی است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.