رشد ۹۷ درصدی واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در “شهرک‌های صنعتی” فارس

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از رشد ۹۷ درصدی واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فارس در ۷ ماه اول امسال خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا؛ علی صداقت‌پور گفت: رشد واگذاری زمین و نیز افزایش قراردادهای منعقد شده با صنعتگران در شهرک‌های صنعتی این استان بیانگر افزایش اشتیاق و استقبال سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و تولید فارس است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۷۵ هکتار زمین در قالب ۲۴۰ قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به سرمایه‌گذاران واگذار شده است که در تعداد قراردادها نیز شاهد رشد ۶۶ درصدی هستیم.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مهم‌ترین عوامل رشد واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان را شفاف‌سازی و تسهیل در فرآیند واگذاری زمین و تسریع در بررسی درخواست‌های سرمایه‌گذاران، کاهش بروکراسی‌های اداری و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی و نیز ارتقای فضای کسب و کار اعلام کرد.

وی در ادامه نیز از بهره‌برداری از ۵۵ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان در هفت ماه اول امسال خبر داد.

صداقت‌پور افزود: با بهره‌برداری از این واحدها در مجموع برای ۶۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه این واحدهای صنعتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است، گفت: برای ساخت این واحدها بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس عنوان کرد: شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز، جهرم و فیروزآباد بیشترین آمار واحدهای بهره‌بردار جدید را به خود اختصاص داده‌اند.

صداقت‌پور با بیان اینکه هم‌اینک در ۵۷ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان شرایط برای واگذاری زمین و جذب سرمایه‌گذار فراهم است، اظهار داشت: در تمام شهرستان‌های فارس حداقل یک شهرک یا ناحیه صنعتی ایجاد شده است و این استان در زمینه دارا بودن سرانه فضای شهرک‌های صنعتی از استان‌های شاخص کشور محسوب می‌شود و در جایگاه دوم قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ‌هزار و ۵۸۰ واحد بهره‌برداری در شهرک‌های صنعتی با اشتغالزایی ۲ هزار و ۱۲۸ نفر به فعالیت می‌پردازند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.