افتتاح ۳۱ طرح جدید نفت و گاز در شهریور/ راه‌اندازی ۶طرح توسعه میادین نفت

مهدی فکور امروز در گفتگو با مهر درباره مهمترین پروژه های در دست اجرای صنعت نفت در مناطق مرکزی ایران، گفت: از ابتدای فعالیت دولت دهم تاکنون ۲۵۱ پروژه جدید نفتی شامل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی خطوط لوله، تاسیسات فرآورش، توسعه میادین، طرح‌های جمع آوری و تزریق گاز در مناطق مرکزی ایران به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ارزش این حجم پروژه های راه اندازی شده را بیش از ۱۹ هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی هم ۱۲۹ طرح و پروژه جدید نفت و گازی مراحل مختلف اجرا و راه اندازی را پشت سر می گذارد.

 

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه هم اکنون ارزش طرح‌های نفت و گاز در دست اجرا در مناطق مرکزی بیش از ۱۳ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال برآورد می شود، بیان کرد: همزمان با فرا رسیدن هفته دولت هم راه اندازی و بهره برداری رسمی از چندین طرح نفتی در دستور کار قرار گرفته است.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در مجموع شهریور ماه امسال به طور همزمان ۳۱ پروژه جدید نفت و گاز راه اندازی رسمی خواهد شد، تصریح کرد: ارزش این طرحهای نفتی حدود یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

 

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر طرح توسعه ۶ میدان نفتی سروستان، سعادت آباد، خشت، پایدار، پایدار غرب بنگستان و آبان در قالب پروژه‌های مهر ماندگار دولت در دست اجرا و تکمیل است، اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی پیش بینی می‌شود این طرح‌های افزایش تولید نفت ایران تا پایان فعالیت دولت دهم در مدار بهره برداری قرار بگیرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.