افت ۱۶ هزار تومانی سکه در بازار

۰۳م اسفند ،

بینا- همزمان با کاهش ۲۰ دلاری هر اونس طلا، و آرامش نسبی در بازار ارز، بهای طلا و انواع سکه با افت مواجه شد.
براساس گزارش طلا، علیرغم نزدیکی به روزهای پایانی سال و رشد تقاضا، امسال با حرکت نزولی بهای جهانی طلا قیمت طلا و سکه با روندی کاهشی همراه است، بطوریکه امروز چهارشنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۱۰۰۰ تومانی مواجه و به ۱۴۰ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.
در بازار هر مثقال طلای ۱۷ عیار با نزول ۴۵۰۰ تومانی ۶۰۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.
بر اساس شبکه اطلاع رسانی اتحادیه طلا و جواهر تهران، در بازار امروز هر سکه تمام بهار آزادی با سقوط ۱۶ هزار تومانی به یک میلیون و ۴۱۳ هزار تومان، و هر سکه طرح قدیم با افت ۱۵ هزار تومانی به یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسید.
بر همین اساس، هر نیم سکه با کاهش ۷ هزار تومانی ۷۱۰ هزار تومان، و ربع سکه بهار آزادی با افت ۵ هزار تومانی ۴۴۰ هزار تومان در بازار بفروش رسید. سکه گرمی امروز به بهای ۳۱۰ هزار تومان معامله شد.
اما سر تیتر خبرهای بازار سرمایه ی امروز سقوط بهای جهانی طلا و ورود آن به کانال قیمتی ۱۵۰۰ دلار بود که از اواسط روز بوقوع پیوست.
امروز هر اونس طلا با کاهش ۲۳ دلاری به رقم (لحظه ای) ۱۵۸۰ دلار و ۶۰ سنت رسید، که در جای خود قابل توجه است.
این گزارش حاکیست، دلایل افت بهای جهانی طلا امیدواری سرمایه گذاران بین المللی نسبت به وضعیت اقتصادی جهان و بهبود بازدهی بازارهای سهام و بورس و تمایل کمتر سرمایه گذاران برای خرید طلا و سایر فلزات گرانبها، بوده است.
این در حالیست که تعدادی از کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازار طلا بر این عقیده اند که قیمت هر اونس طلا به کمتر از ۱۵۶۴ دلار خواهد رسید.
گفتنی است، از بازار ارز نیز خبر می رسد که قیمتها طی چند روز قبل با شیب ملایم کاهشی مواجه بوده است، که در کنار خبر پیش فروش سکه تأثیر منفی را بر بازار طلا و سکه شدت بخشیده است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.