افراد از خود درمانی بپرهیزند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز:‌ دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم باید از خود درمانی بپرهیزند و در صورت وجود عارضه غیرطبیعی به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، دکتر روهام سالک در نشستی، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه ما خود درمانی توسط مردم افزایش یافته است که سبب عدم مراجعه به موقع اشخاص به پزشک می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مردم باید از خود درمانی بپرهیزند، گفت: مراجعه به موقع پزشک هزینه‌های اضافی را کاهش می‌دهد و سبب بهبودی بیشتر حال بیمار می‌شود.

دکتر سالک خاطرنشان کرد: علاوه بر پرهیز از خود درمانی توسط مردم دولت نیز باید پزشک و مشاور خانواده برای اشخاص قرار دهد تا در موقع نیاز به راحتی با پزشک خود مشورت کنند و برای سیستماتیک شدن این مساله باید سازمانی در این خصوص برنامه‌ریزی کند.

سرطان مری جای خود را به سرطان معده داده است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵ سال پیش سرطان معده جایگزین سرطان مری شد که این امر به سبب ارتباط تغذیه اشخاص با مسایل بهداشتی و امکانات مالی بوده است.

وی ادامه داد: به سبب تغییر شیوه‌های غذایی و تغییر الگوی فرهنگی، اقتصادی در کشور ما و سایر کشورها سرطان معده شیوع پیدا کرده است.

وی در خصوص امواج الکترومغناطیسی و تاثیرات آن، عنوان کرد: به نظر می‌رسد امواج الکترو مغناطیسی از سطحی که وجود دارد بیشتر است که تحقیقات علمی در این زمینه به بیش از ۲۵ سال می‌رسد و در تمام دنیا بر روی این موضوع بررسی‌های بسیاری انجام گرفته است اما در حال حاضر نمی‌توان به طور قطع اظهار کرد که این امواج تا چه اندازه مضر است و فقط در سطح اخطار و تا حد امکان پرهیز از این امواج می‌توان پیشنهاد کرد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.