افراد سیگاری غمگین تر می باشند

فروردین ۱۴۰۳

ممتاز نیوز : نتایج تحقیقات نشان می دهد که اشخاصی دخانیات استعمال می کنند افسرده تر، نگران تر، عصبی تر، غمگین تر از اشخاص غیرسیگاری می باشند.شاخص سلامت احساسی یک مولفه فرعی در شاخص رفاه و روش های سلامتی گالوپ است که طی ماه های ژانویه و ژوئن مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از جام جم  ؛ این شاخص دربرگیرنده ۱۰ مورد است که طی آن از شرکت کنندگان پرسیده شده است که در طول روز جاری یا روز پیش از آن، کدام یک از این موارد را تجربه کرده اند: لبخند یا قاه قاه، یادگیری یا انجام کاری که به آن علاقمند میباشید، مورد احترام قرار گرفتن، لذت، شادی، نگرانی، غم، عصبانیت و استرس و علائم بالینی افسردگی.

در این نظر سنجی اشخاصی که دخانیات مصرف می کردند حدود ۵۰ درصد در مقابل ۳۷ درصد غیر سیگاری احساس استرس بیشتری داشتند. سیگاری ها همچنین نسبت به غیر سیگاری ها نگرانی، عصبانیت و غم بیشتری را حس کرده بودند.

سازمان تحقیقات گالوپ گفت: مشخص نیست که آیا تجربه کردن این احساسات منفی سبب می گردد که مردم به سیگار کشیدن روی آورند و یا سیگار کشیدن را ادامه دهند و یا این که سیگار کشیدن سیگاری ها را وادار به تجربه چنین احساسات منفی می کند.

بیست و شش درصد از اشخاص سیگاری با علائم بالینی افسردگی رو به رو بودند که این امر در مقایسه با ۱۵ درصد اشخاص غیر سیگاری قرار می گیرد.

افرادی که دخانیات مصرف می کنند نسبت به غیر سیگاری ها احساسات مثبت کمتری را چون لذت، شادی، لبخند و یا قاه قاه تجربه می کنند.

این نظرسنجی از ۸۳ هزار و ۴۴۳ نفر بزرگسال با حاشیه خطای ۰٫۲۱ درصد انجام شده است، درحالی که نتایج نمونه های کلی از جمعیت اشخاصی که دخانیات استعمال می کنند حاشیه خطای ۱٫۰۹ درصد دارد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.