افراد مسلح اجساد را مثله می کنند/ جزئیات سرنگونی هواپیمای ترکیه ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، منابع امنیتی در استان حلب اعلام کردند: گروههای تروریستی با ربودن تعدادی از شهروندان در منطقه “داره عزت” در حومه حلب و کشتن آنها، اجسادشان را مثله کردند.

از سوی دیگر واحدهای مهندسی رزمی دو بمب کار گذاشته شده از سوی گروههای تروریستی در نزدیکی روستای “الضبعه” در حومه حمص را خنثی کردند.

منابع امنیتی در استان حمص ضمن اعلام این خبر، وزن بمبها را پنجاه کیلو تخمین زدند.

در نزدیکی بوستان “الحمیدیه” در دیر الزور گروههای مسلح به غیر نظامیان و نیروهای امنیتی حمله کردند که در نتیجه درگیری ها یک نفر از تروریستها کشته و تعداد دیگری زخمی شدند.

از سوی دیگر گروههای تروریستی “بشار الیوسف” یکی از اعضای داوطلب هلال احمر سوریه را در منطقه “الرشدیه” در دیر الزور کشتند.

در این حال،”فیصل الحموی” نماینده سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل ضمن تاکید بر پایبندی کشورش به مبارزه با تروریسم بیان کرد: کشور من ظرف ماههای گذشته از جنایات و اقدامات گروههای مسلح رنج برده است.

وی افزود: گروههای مسلح سوری از روشهایی همانند انفجار، استفاده از قناصه و سربریدن برای کشتن صدها نفر از اقشار مختلف مردم از پزشکان گرفته تا اساتید دانشگاه، مهندسین، دانشجویان و کودکان بیگناه استفاده کرده اند.

خبر دیگر اینکه یک منبع نظامی سوری در تشریح چگونگی سرنگونی هواپیمای ترکیه ای گفت: در ساعت یازده  و نیم قبل از ظهر جمعه ۲۲-۶-۲۰۱۲ یک شی ناشناخته که در ارتفاع پایین قرار داشت، حریم هوایی ما را نقض کرد.

این منبع افزود: سامانه دفاعی ما به مقابله با شی مذکور پرداخت و آن را هدف قرار داد که پس از آتش گرفتن در نزدیکی روستای “ام الطیور” در استان لاذقیه و در آبهای منطقه ای ما سرنگون شد.

این منبع بیان کرد: بعدا مشخص شد که هدف هوایی، یک هواپیمای ترکیه ای بوده است که به حریم هوایی ما وارد شده است و مطابق قوانین با آن برخورد شده است و ناوهای جنگی سوریه با مشارکت طرف ترک به جستجوی خلبانان مفقوده شده پرداختند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.