افزایش حملات سایبری در آمریکا

reuters3-3.jpg

یکی از مقامات ارشد امنیت سایبری آمریکا اعلام کرد، کشورهای دیگر به طور فزآینده‌ای حملات سایبری خود را بدون اینکه هیچ قید و بندی برای آن قائل باشند، در آمریکا افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دبورا پلانکت، از آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا که مسئولیت حفاظت از شبکه‌های کامپیوتری دولت آمریکا را بر عهده دارد پیش‌بینی کرده است که کنگره این کشور طی سال آینده میلادی قانون امنیت سایبری را که مدت زیادی بود به حال تعلیق درآمده بود، تصویب خواهد کرد.

نمایندگان مجلس آمریکا طی تابستان امسال از حل کردن مناقشات موجود بر سر قوانین مربوط به امنیت سایبری در شرکت‌های خصوصی عاجز بودند.

پلانکت که رئیس هیات مدیره بخش اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا است در سخنرانی خود در یک دانشگاه به حضار گفت: ما در حال بررسی منابع خود و عوامل ایجاد چنین رفتارهای اخلال‌گر و مخرب هستیم.

پلانکت در یک مجمع در یکی از نهادهای پلی تکنیک دانشگاه نیویورک گفت: برخی از عوامل اخلال در امنیت سایبری ملی به نظر می‌رسد که هیچ قید و بندی نداشته باشند.

مقامات دولت اوباما و کنگره آمریکا خواستار تشدید اقدامات امنیت سایبری هستند و دولت چین و روسیه را به هک کردن شبکه‌های کامپیوتری ایالات متحده آمریکا با هدف سودجویی اقتصادی،‌ جاسوسی و سایر انگیزه‌ها متهم می‌کنند.

این در حالی است که موضع آمریکا برای اعتراض به حملات سایبری سایر کشورها به دلیل افشا شدن حملات سایبری خود آمریکا و اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران تضعیف شده است.

مقامات آمریکا به طور علنی تلاش خود را برای هک کردن شبکه‌های تاسیسات هسته‌ای ایران تایید نکرده‌اند و تقریبا می‌توان گفت که هیچ وقت از قابلیت‌های تهاجمی خود لب به سخن نخواهند گشود.

وقتی از پلانکت در رابطه با اینکه تهدید اعمال شده از سوی چین و روسیه تا چه حد برای آمریکا خطرناک است، وی گفت: بسیار بزرگ، من نمی‌دانم چطور آن را توصیف کنم.

اظهارات پلانکت به عنوان یکی از اعضای آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، بازتاب‌کننده افزایش نگرانی‌های مقامات آمریکایی، نمایندگان مجلس و روسای سازمان‌های آمریکایی در رابطه با امنیت سایبری این کشور است.

شرکت سیمنتک، سازنده نرم‌افزارهایی امنیتی در روز جمعه اعلام کرد که یک گروه هکر که به شرکت گوگل حمله کرده، تا بدین لحظه صدها حملات سایبری صورت داده و تمرکز عمده آن بر روی شرکت‌های دفاعی و گروه‌های حقوق بشری است.

کارشناسان امنیت سایبری عموما معتقدند که حملات صورت گرفته به گوگل از سوی چین منشا گرفته شده است. این در حالی است که مقامات چینی تکذیب کرده‌اند که کشورشان منشا حملات سایبری علیه آمریکا است.

شرکت سیمنتک هم‌چنین اعلام کرد که این گروه که به گوگل حمله کرده، از تکنیکی استفاده می‌کند که به مهاجمان سایبری این اجازه را می‌دهد تا به سیستم‌هایی با امنیت سایبری بسیار بالا نیز نفوذ کنند. این بدین معنی است که این گروه یک گروه هکر بسیار قدرتمند بوده که یا توسط یک کشور حمایت می‌شوند یا اینکه خود مستقیما از سوی یک کشور هستند.

پلانکت اعلام کرد: این روند همچنان ادامه دارد و ما باید فکری برای آن بکنیم تا بدتر نشود چرا که من معتقدم اگر تصمیمی در این باره اتخاذ نکنیم اوضاع بدتر خواهد شد.

نمایندگان مجلس آمریکا در ماه اوت از تصویب قوانین سایبری که به شرکت‌ها و دولت اجازه می‌دهد تا به اشتراک اطلاعات مربوط به هک کردن و ایجاد استانداردهایی برای بالا بردن امنیت سایبری بپردازند، خودداری کردند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.