افزایش دو برابری قیمت مواد اولیه “رادیولوژی”

اردیبهشت ۱۴۰۳

در آستانه روز رادیوگرافی (۱۷ آبان) رئیس انجمن رادیولوژی ایران از مشکلات صنف رادیولوژیست‌ها گلایه کرد.

جلال جلال شکوهی، رئیس انجمن رادیولوژی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشکلات متخصصان “رادیولوژیست” اظهار داشت: هم‌آکنون “ماده جاجب” که برای عکس‌های رنگی، “رادیولوژی”، “سی‌تی‌اسکن”، MRI و آنژیوگرافی استفاده می شود در بازار ایران کمیاب شده و در برخی شهرستان‌ها به سختی یافت می‌شود.

وی ادامه داد: پزشکان اکنون حق انتخاب ماده حاجب خوب و با کیفیت برای بیماران را ندارند و باید براساس تنها دارویی که در داروخانه‌ها موجود است، نسخه خود را بنویسند.

جلال شکوهی تصریح کرد: قیمت ماده حاجب از سال قبل تاکنون دو برابر شده است که بیمار باید هزینه آن را بپردازد و همچنین در ماه‌های اخیر هلیوم و فیلم رادیولوژی نیز نایاب شده بود که خوشبختانه این مشکل حل شد.

وی اظهار داشت: اگر چه “تحریم” شامل داروها نمی‌شود اما بر تهیه مواد اولیه رادیولوژی تاثیر گذاشته و گرانی ارز سبب کمبود این داروها در بازار شده است.

تعرفه‌های رادیولوژی هیچ‌گاه واقعی نبوده است
رئیس انجمن رادیولوژی ایران در ادامه گفت: تعرفه‌های رادیولوژی که “شورای عالی بیمه” و “وزارت بهداشت” تعریف می‌کنند منصفانه و واقعی نیست و باید در آنها بازنگری صورت گیرد.

وی افزود: هم‌اکنون بیمه‌ها فقط ۳۰ درصد هزینه‌های رادیولوژی را پرداخت کرده و ۷۰ درصد باقی بر بیماران تحمیل می‌شود.

جلال شکوهی ادامه داد: هم‌اکنون انجمن رادیولوژی و وزارت بهداشت در حال رایزنی درخصوص بازنگری “تعرفه‌ها” می باشند اما شرکت‌های بیمه سد بزرگی برای به نتیجه رسیدن این طرح محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: متخصصان رادیولوژی در قبل با یک میلیارد تومان امکان راه‌اندازی یک مرکز حرفه‌ای را داشتند اما در حال حاضر با ۱۰ میلیارد تومان هم انجام این کار مشکل است و رادیولوژیست‌ها با سود منفی کار می‌کنند./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.