افزایش نگرانی صهیونیست‌ها از عدم تصویب “تحریم ایران” در سنای امریکا

اردیبهشت ۱۴۰۳

کارشناسان بر این باورند که یک سوم اعضای مجلس سنا، جریانی فکری می باشند که در وزارت امور خارجه و کاخ سفید می‌توانند به اکثریت تبدیل شوند.

به گزارش حوزه سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران، به نقل از  ایران هسته‌ای یک پایگاه اینترنتی صهیونیستی با طرح این سوال که چرا فقط ۶۶ سناتور امریکایی نامه تشدید تحریم ایران را خطاب به اوباما امضا کردند و از اینکه دولت و بخشی از کنگره قصد تشدید تحریم‌ها علیه ایران را نداشته باشند ابراز نگرانی کرد.

“امانوئل هالپیرن”، در مقاله‌ای روی “وب پایگاه اینترنتی آی ۲۴ نیوز” نوشت: «چندی پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان  رییس جمهوری ایران، ۶۶ سناتور آمریکایی از رئیس جمهوری این کشور خواستند  که به منظور جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، تحریم‌های اعمال  شده بر ضد این کشور را تشدید کند اما بدون شک در شرایط کنونی اوباما  تن به چنین درخواستی نخواهد داد».

وی دربارهٔ دیدگاه اوباما نسبت به کابینه روحانی می‌نویسد: «دولت اوباما متقاعد شده است که روحانی فردی میانه‌رو و حاضر به  مذاکره است و گفتگوهای مستقیم تاثیری فوری و قابل توجهی در پی خواهد  داشت».

هالپرین ادامه داده است: «این ۶۶ نماینده معادل دو سوم اعضای مجلس سنا می باشند، اما پس بقیه  نمایندگان چه نظری دربارهٔ  تحریم‌های ایران دارند آیا لابی قدرتمند  صهیونیست‌ها یا حتی لابی سعودی که قدرت کمتری دارد، نتوانسته است آنان  را متقاعد کند؟

 کارشناسان بر این باورند که این یک سوم اعضای مجلس سنا، جریانی فکری  می باشند که در وزارت امور خارجه و کاخ سفید می‌توانند به اکثریت تبدیل  شوند».

وی در ادامه این مقاله از قول فرمانده سابق ارتش امریکا در افغانستان تاکید می‌کند که امریکا به ایران حمله‌ای نخواهد کرد.

در این مقاله آمده است: “ژنرال استنلی مک کریستال”،  فرمانده سابق ارتش آمریکا در افغانستان و نیز فرمانده سابق نیروهای  ویژه در عراق، که اکنون استاد دانشگاه است، در مصاحبه با نشریه آمریکایی «سیاست بین الملل» گفت: بدون شک  آمریکا به ایران حمله نخواهد کرد به دو دلیل؛ اول آنکه هرگونه حمله به  ایران سبب تقویت رژیم کنونی می‌شود، چرا که همه ایرانیان در این شرایط  در پشت حکومت قرار گرفته و از آن حمایت می‌کنند،  دوم آنکه اصلا چه کسی  به ما اجازه می‌دهد تصمیم بگیریم که فلان کشور می‌تواند بمب اتم داشته باشد  و فلان کشور نداشته باشد»؟

وی همچنین با رائه تحلیلی بدیع می‌نویسد که یکی از بهترین راه‌های مهار ایران اتحاد با آن است.

در این مقاله آمده است: «کارشناسان و تحلیلگرانی می باشند که  معتقدند بهترین گزینه برای آمریکا، اتحاد با ایران است که از آن جمله می ‌توان به جورج فریدمن نویسنده کتاب «دهه  آینده» اشاره کرد  وی معتقد است که برای آمریکا بهترین گزینه برای جلوگیری از تسلط ایران  بر منطقه خلیج فارس اتحاد با این کشور است به عقیده وی افکار عمومی  آمریکا مشکل چندانی برای تطابق با این سیاست جدید ندارند». 

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.