افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی قیمت آهن

این تولید‌کننده یراق‌آلات ادامه داد: فعالیت در صنعت ایران شرایط سختی دارد و با نبود نظارت بر واردات بی‌رویه، سختی شرایط بازاریابی و فروش دو چندان می‌شود.

یک تولید‌کننده یراق‌آلات گفت: امسال میلگرد و ورق آهن را به عنوان مواد اولیه با ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته خریداری می‌کنیم.

به گزارش ایسنا محمد آرتین اظهار کرد: با وجود معادن آلومینیوم و فولاد در کشور هیچ ثبات قیمتی نداریم. کارخانه فولاد مبارکه اصفهان قیمت عرضه‌ خود را ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش داده که افزایش قیمت میلگرد از قیمت ۱۶۰۰ به ۲۰۰۰ تومان در این کارخانه سابقه نداشته است.

به گفته وی این تغییرات قیمت باعث قفل‌شدن بازار می‌شود و بازار در حال حاضر توان پذیرش این تغییر قیمت را ندارد. فروشنده و تولید‌کننده در این بازار آشفته نمی‌توانند فعالیت مثبتی داشته باشند.

او ادامه داد: تا پیش از تغییر قیمت‌ها حدود ۳۰ کارگر در مجموعه‌ی ما فعالیت می‌کردند، ولی امروز تعداد کارگران مجموعه به هشت تن رسیده است. این تغییرات قیمت و بازار نامناسب برای فعالیت با شعار امسال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» کاملا در تضاد است.

این تولید‌کننده یراق‌آلات ادامه داد: فعالیت در صنعت ایران شرایط سختی دارد و با نبود نظارت بر واردات بی‌رویه، سختی شرایط بازاریابی و فروش دو چندان می‌شود.

وی تصریح کرد: این واردات در حالی انجام می‌شود که تولیدات و کالاهای ایرانی از کیفیت مناسبی برخوردارند.

آرتین در پاسخ به سوال ایسنا، مبنی بر شرایط فعالیت در شهرک‌های صنعتی نیز گفت: تمامی هزینه‌ها از جمله برق، گاز، بیمه و مالیات نسبت به فعالیت در محیطی غیر از شهرک صنعتی بالاتر است و اداره‌ی مالیات تعرفه‌ مالیات را برای واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی نسبت به تعرفه‌ی معمولی بالاتر محاسبه می‌کند.

وی تصریح کرد: وزارت صنایع برای واحد‌های صنعتی وام‌هایی را در نظر گرفته بود و واحد‌ ما نیز حدود دوسال پیگیر دریافت آن بود، اما در نهایت به دلیل شرایط سخت دریافت آن، از ادامه‌ی پیگیری‌ها منصرف شدیم.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.