افزایش ۲۷ درصدی امدادرسانی در حوادث دریایی

۲۸ آبان ،

معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد ۲۷ درصدی امدادرسانی دریایی در ۶ ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید عطاالله صدر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری امضای یادداشت تفاهم نامه جستجو و نجات دریایی بین سازمان بنادر و دریانوردی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه طرح جستجو و نجات دریایی در سال ۷۳ به تصویب رسیده است و در سال ۷۹ در کنواسیون (IMO) سازمان جهانی دریانوردی به تصویب و در سال ۱۹۱۵ لازم الاجرا شده است گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از پیوستن به این کنواسیون تمامی الزامات آن را اجرایی کرده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هدف از پیوستن به این کنواسیون جستجو و نجات اشخاص، اشخاص و شناورهای اتفاق دیده است افزود: برای رسیدن به این هدف باید سازماندهی بین کشورهای ارگان های مختلف صورت گیرد.

صدر در ادامه تصریح کرد: ایران با توجه به وسعت زیاد و طول سواحل موجود به طول ۵ هزار کیلومتر و همچنین وجود خلیج فارس و دریای عمان در جنوب و دریای خزر در شمال یک کشور دریایی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تردد قابل توجه کشتی ها از آب های ملی کشور نیازمند تأمین امنیت است افزود: تامین امنیت کشتی ها و پیشگیری از حوادث و نجات اشخاص اتفاق دیده از جمله اهداف اصلی تفاهم نامه جستجو و نجات دریایی است.

صدر در ادامه اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی دریایی کشور اقداماتی را در زمینه تامین تجهیزات و مقابله با حوادث دریایی انجام داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همکاری با سازمان های مرتبط از جمله جمعیت هلال احمر از بروز بخشی از حوادث طبیعی جلوگیری می کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر با پیشرفت تجهیزات و توسعه فرهنگی در زمینه جستجو و نجات دریایی آشنایی با خدمات دریایی و بالا رفتن سطح استاندارد روبرو هستیم.

صدر با اشاره به اینکه همکاری با دستگاه های مختلف در زمینه جستجو و نجات دریایی از بندرهای اصلی کنواسیون IMO به شمار می رود افزود: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در زمینه های مختلف و حوادث غیرمترقبه میزان خسارات وارده را به حداقل کاهش داده اند.

صدر در ادامه توضیح داد: مانوری موفق با همکاری سازمان هلال احمر در خصوص امداد و نجات و اطفای حریق در مهرماه سالجاری برگزار شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه میزان موفقیت در امداد و نجات دریایی ۲۷ درصد افزایش یافته است گفت: در بخش تامین تجهیزات و امکانات دریایی پیشرفت قابل توجهی داشته ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و حمل و نقل دریایی ۱۵ شناور مدرن و ۱۶ اسکله اختصاصی و افزایش جلیقه و قایق های نجات را در  اختیار دریانوردان قرار داده ایم.

صدر در ادامه گفت: براساس کنواسیون IMO تفاهم نامه ای در جستجو و نجات دریایی بین سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر منعقد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۵۵۹ مورد نجات یافته داشته ایم که در مقایسه با سال قبل این رقم افزایش داشته است./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.