پایان بزرگترین رزمایش دریایی جهان

بزرگترین رزمایش دریایی جهان پایان یافت.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی ؛ آمریکا و ژاپن به همراه تعدادی از کشورهای جهان در چند روز گذشته در رزمایش دریایی در نزدیک جزایر هاوایی شرکت کردند. این رزمایش،  بزرگترین رزمایش دریایی بین المللی بود که تاکنون انجام شده است.

این رزمایش با نام ” ریپ مک ” معروف است. برگزاری این رزمایش در سالهای گذشته نیز سابقه داشت اما امسال بیشترین تعداد کشورها در طول سالهای گذشته در این رزمایش شرکت داشتند. نکته جالب توجه دیگر درباره رزمایش دریایی امسال ، وضع چین بود.
 چین غایب بزرگ این رزمایش دریایی بود. هند ، فیلیپین و روسیه امسال برای نخستین بار در این رزمایش دریایی شرکت کردند. این رزمایش یک هفته به طول انجامید که در آن شیوه های مختلف عملیات در بحران و امدادرسانی و عملیات جنگی و مقابله حملات زیردریایی و عملیات با شناورهای آبی-خاکی و امثال آن تمرین شد. در این رزمایش ، نسل جدید زیردریایی ها نیز به نمایش گذاشته شد. ناوهای هواپیمابر آمریکایی نیز در این رزمایش حضور داشتند. تحلیلگران بر این باورند که آمریکا و متحدانش با برپایی چنین رزمایشی می خواهند توان بازدارندگی خود را در مقابل قدرتهای درحال ظهور بویژه چین نشان بدهند. این درحالی است که مقامات آمریکایی بر تعامل نظامی بیشتر با چین تاکید دارند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.