افزایش آمار غرق‌شدگان سواحل شمالی طی سه روز

حادثه > داخلی– گروه شهرستان‌ها:
آنچه از وضعیت ترافیکی محورهای شمالی کشور می‌توان دریافت، روانه شدن مسافران زیادی است که در روزهای پایانی تابستان به سواحل دریای خزر مسافرت می‌کنند.

آمار نشان می‌دهد که طی چند روز اخیر و تعطیلاتی که پشت‌سر گذاشته شد مسافران بسیار زیادی به شمال کشور سفر کرده‌اند اما در این آمار آنچه همچنان بالا می‌رود، تعداد غرق‌شدگان در دریاست. البته با وجود آنکه آمارهای مختلفی از دستگاه‌های متعدد‌ همانند دریابانی، اورژانس ۱۱۵، ستاد طرح سالم‌سازی دریا، هلال احمر، پزشکی قانونی و بیمارستان‌ها عنوان می‌شود نمی‌توان به‌طور یقین از میزان غرق‌شدگان مطلع شد اما همین آمارها نیز حاکی از بالا بودن تعداد غرق‌شدگان در سه روز ابتدای هفته جاری است.

آنچه مهم است ۶۰درصد مسافران که برای استفاده از موهبت دریا، شهرهای ساحلی استان مازندران را انتخاب می‌کنند به‌علت عدم آشنایی به فن شنا و نبود نقاط بیشتر در طرح‌های سالم‌سازی دریا متأسفانه خاطرات خوشی را با خود از این سفر به همراه نخواهند داشت. فعال بودن تنها ۱۸۰طرح سالم‌سازی دریا در مقابل ۴۰۰ نقطه کور در سواحل استان مازندران و طول ۳۳۸کیلومتری نوار ساحلی باعث شده تا آمار غرقی‌ها در دریا به‌ویژه در ایام تعطیلات، خاطره شیرینی سفر را به کام برخی خانواده‌ها تلخ کند‎.

از سوی دیگر نیز اهمیت ندادن مسافران به مناطق شنا ممنوع و نبود مأمورانی که این موضوع را دست‌کم به کودکان و نوجوانان گوشزد کنند نیز باعث بالارفتن آمار غریق‌ها شده است. در همین خصوص رئیس هیأت نجات‌غریق و غواصی گیلان به ایرنا گفت: ۱۱نفر طی سه‌روز تعطیلات اخیر در سواحل این استان غرق شده‌اند.

یوسف سیف‌زاد افزود: این تعداد از افراد در خارج از طرح‌های سالم‌سازی‌ دریا و در آب‌های ساحلی شهرهای خشکبیجار، آستارا، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی و پره‌سر رضوانشهر غرق شده‌اند. وی اضافه کرد: از اول تابستان تا روز گذشته، ۳۵نفر در آب‌های ساحلی گیلان غرق شده‌اند که این تعداد، ۱۴نفر بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. همچنین آمار نشان می‌دهد که در شنبه و یکشنبه هفته جاری بالغ بر ۱۵نفر در سواحل دریایی مازندران غرق شده‌اند که البته هنوز این آمار از سوی پزشکی قانونی و ستاد سالم‌سازی این استان تأیید نشده است. ‎ ‎


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.