افزایش ابتلا به بیماری پادشاهان

روزنامه ایران: تعداد افرادی که برای ابتلا به نقرس به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند طی یک دهه گذشته دو برابر شده و به بیش ۴۴۰۰ نفر در سال رسیده است.کارشناسان مصرف الکل را عامل اضافی برای این بیماری می‌دانند که به واسطه تولید بیش از حد یا دفع کمتر از حد اسید اوریک (یا هر دو) بوجود می‌‌آید.


اگر بدن فردی اسید اوریک بیش از حد تولید کند کریستال‌های کوچکی در مفاصل شکل گرفته و موجب درد و التهاب می‌شود.
نقرس یک نوع بیماری التهاب مفاصل است که به علت کریستال‌های سوزنی شکل که داخل و اطراف مفاصل بویژه شست پا شکل می‌گیرد و التهاب ایجاد می‌کند، بسیار زیاد است.


بیماری نقرس را بیماری ثروتمندان و پادشاهان می‌نامند چرا که این بیماری در اثر مصرف میزان بالای پروتئین پدید می‌‌آید و از آنجا که مواد غذایی حاوی پروتئین‌هایی با کیفیت مانند گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ جزو غذاهای گرانقیمت به شمار می‌‌آیند این بیماری را بیماری افراد متمول نامگذاری کرده‌اند.

امروز عوامل ایجادکننده نقرس را می‌توان مصرف الکل، رژیم، چاقی، کلسترول بالا و فشارخون بالا دانست که گاهی با یک عمل جراحی یا یک آسیب فیزیکی تشدید می‌شود.
تنها انسان‌ها نیستند که به نقرس مبتلا می‌شوند گفته می‌شود که گونه دایناسورهای T-Rex که از نوع گوشتخوار بودند نیز مبتلا به این بیماری شده‌اند.

پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.