دیابت خطر ابتلا به سرطان خون را افزایش می‌دهد

این تحقیقات از ۱۷هزار نفر انجام شد و نشان داد: دلایل و ساز و کارهای منجر به عوارض سرطان خون در پی ابتلا به بیماری دیابت تا کنون ناشناخته است.

فارس: تحقیقات جدید در آمریکا نشان داد که بیماری دیابت خطر ابتلا به سرطان خون در بیماران دچار دیابت نوع دوم را افزایش می‌دهد.

به گزارش نشریه جمعیت بیماریهای خونی آمریکا به نام “Blood”، محققان بیمارستان میریام در آمریکا کشف کردند که خطر ابتلا به سرطان خون در افراد دچار دیابت نوع دوم افزایش می‌یابد.

محققان اشاره کردند که بیماری دیابت خطر ابتلا به تومورهای مختلف خون نظیر میلوما، لنفوم، لوکیما و سرطان مغز استخوان را به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

جورج کاستلو از تهیه کنندگان تحقیقات گفت: همگان معتقدند که بیماری دیابت فقط خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، نارسایی کلیوی و بیماریهای شایع شناخته شده را افزایش می‌دهد اما کسی به بیماری سرطان خون هیچ توجهی نمی کند و باید این تفکر تغییر کند زیرا تحقیقات احتمال بروز آن در بیماریان دیابتی را به میزان ۲۰ درصد ثابت کرد.

این تحقیقات از  ۱۷هزار نفر انجام شد و نشان داد: دلایل و ساز و کارهای منجر به عوارض سرطان خون در پی ابتلا به بیماری دیابت تا کنون ناشناخته است.

در این تحقیقات آمده است: مطالعات آینده بر تعدادی از فاکتورها نظیر چاقی، سیگارکشیدن و فعالیت بندی و نقش آنها در بالا رفتن خطر ابتلا به تومورهای خونی در بیماران دیابتی متمرکز خواهد شد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.