افزایش امنیت توئیتر با سیستم ورود دو مرحله‌ای

۰۲خردادماه،

 

شبکه اجتماعی توئیتر سرانجام به دیگر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات آنلاینی پیوست که برای ورود به حساب‌های کاربری سیستم دو مرحله‌ای ارائه می‌کند.
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، توئیتر که در حال حاضر دومین شبکه اجتماعی محبوب جهان پس از فیس بوک به شمار می‌رود، در تازه‌ترین اقدام خود سیستم ورود دو مرحله‌ای به حساب‌های کاربری را معرفی کرده است که هدف از آن افزایش امنیت در این شبکه اجتماعی اعلام شده است.
 
این اقدام توئیتر پس از آن صورت می‌گیرد که این شبکه اجتماعی بارها از سوی هکرها مورد حمله قرار گرفته و اطلاعات کاربران به سرقت رفته بود.
 
توئیتر در اطلاعیه‌ای در این خصوص عنوان کرده است که این سیستم دو مرحله‌ای اطمینان حاصل می‌کند که فردی که قصد ورود به حساب کاربری را دارد واقعا مالک آن حساب کاربری است.
 
توئیتر همچنین تصریح کرده است که به رغم فعال شدن این سیستم تازه کاربران باید برای حفاظت از حساب‌های کاربری خود از گذرواژه‌های دشوار استفاده کرده و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
 
توئیتر عنوان کرده است که این خدمات تازه برای کاربران به طور دلخواه است و کاربر در انتخاب آن آزاد است.
 
دویچه وله نیز در این خصوص نوشته است که به این ترتیب کاربران این سرویس محبوب مایکروبلاگینگ در سراسر جهان می‌توانند به سادگی و آن‌طور که توییتر می‌گوید "با صرف یک دقیقه وقت" برای فعال کردن این سرویس٬ امنیت خود را ارتقاء دهند و از دسترسی هکرها یا اشخاص ناشناس به اکانت خود جلوگیری کنند.
 
پسورد دومرحله‌ای توییتر هم همچون همه سرویس‌های دیگری که این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند٬ از جمله گوگل٬ اپل و دراپ‌باکس "کد ۶ رقمی بررسی هویت" را به صورت اس‌ام‌اس به شماره موبایل کاربر ارسال می‌کند؛ بنابراین پیش از هرچیز لازم است که کاربر شماره موبایل خود را در سیستم ثبت کند.
 
بدیهی است که استفاده از پسورد دومرحله‌ای برای کاربران٬ اختیاری است. برای فعال کردن این سرویس باید به بخش تنظیمات رفته و در بخش امنیت اکانت قسمت مربوط به Verification code را تیک بزنید.
 
با فعال کردن پسورد دومرحله‌ای توییتر٬ برای اپلیکیشن‌هایی که هم‌اکنون روی لپ‌تاپ٬ تبلت٬ یا گوشی هوشمندتان در حال اجرا دارید٬ هیچ مشکل و اختلالی به وجود نخواهد آمد. آنها به کار خود ادامه می‌دهند٬ اما از این پس هر گاه بخواهید از سیستم دیگری به توییتر متصل شوید٬ باید ابتدا "کد ۶ رقمی بررسی هویت" را که به موبایل‌تان ارسال می‌شود٬ وارد کنید.
 
رویدادهای ماه‌های اخیر و نفوذ هکرهایی از جمله هکرهای "ارتش الکترونیک سوریه" به اکانت‌های توییتر مهمی از جمله اکانت‌های رسمی خبرگزاری آسوشیتدپرس و رویترز و رسانه‌های دیگر از جمله الجزیره٬ نیویورک‌تایمز و بلومبرگ و غیره سبب شد که متخصصان امنیت توییتر راه‌اندازی این سرویس امنیتی را تسریع کنند.
 
اکثر کاربران توییتر از طریق حملات فیشینگ به دام هکرها می‌افتند. با گسترش بی‌سابقه نفوذ توییتر در میان کاربران سراسر جهان٬ این حملات هم با جدیت بیشتری از سوی هکرها اجرا می‌شوند. در این حملات٬ هکرها با طراحی صفحات جعلی مشابه صفحات سرویس‌های محبوب نظیر فیس‌بوک و توییتر٬ کاربران را ترغیب به وارد کردن اطلاعات خصوصی‌شان می‌کنند.
 
شرکت توییتر همچنین وعده داده که قابلیت‌های امنیتی دیگری هم برای کاربران در راه خواهد بود. اگر شما هم در میان ۲۵۰ میلیون کاربر فعال توییتر میباشید٬ همین حالا پسورد دومرحله‌ای را برای اکانت خود فعال کنید تا ضریب امنیت‌تان را بالاتر ببرید و زندگی دیجیتال‌تان را امن‌تر کنید.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.