هک ۲۵۰ هزار کاربر توئیتر

۱۴ام بهمن ،

فاوانیوز: به نقل از مدیر امنیت اطلاعات توئیتر، این حمله کار حرفه‌ای‌ها بوده است و توئیتر در حال همکاری با آژانس‌های قانونی برای جلوگیری از تخریب‌های آتی این مهاجمان می‌باشد.

توئیتر قربانی یک حمله موفقیت‌آمیز شده است که در نتیجه آن، مهاجمان دسترسی محدودی به اطلاعات کاربران شامل نام‌های کاربری، آدرس‌های ایمیل، توکن‌های نشست‌ها و کلمات عبور رمز شده پیدا کرده‌اند. در این حمله، حدود ۲۵۰ هزار کاربر توئیتر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

هفته قبل، مدل‌های دسترسی نامعمولی را کشف کردیم که ما را به شناسایی یک حمله دسترسی غیرمجاز به داده‌های کاربران توئیتر رهنمون شد.
 
ما یک حمله زنده را کشف کردیم و توانستیم چند لحظه بعد آن را از کار بیندازیم. به هر حال تحقیقات ما نشان می‌دهد که ممکن است مهاجمان دسترسی محدودی به اطلاعات حدود ۲۵۰ هزار نفر از کاربران شامل نام‌های کاربری، آدرس‌های ایمیل، توکن‌های نشست‌ها و کلمات عبور رمز شده آنها پیدا کرده باشند.

درصورتی‌که حساب کاربری شما یکی از این حساب‌ها باشد، ایمیلی از طرف ما دریافت می‌کنید که در آن از شما خواسته شده است کلمه عبور تازهی برای خود انتخاب کنید. درصورتی‌که بخواهید به توئیتر وارد شوید، کلمه عبور سابق شما کار نخواهد کرد.

به گفته مدیر امنیت اطلاعات توئیتر، این حمله کار حرفه‌ای‌ها بوده است و توئیتر در حال همکاری با آژانس‌های قانونی برای جلوگیری از تخریب‌های آتی این مهاجمان می‌باشد.

منبع: مرکز ماهر
 

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.