افزایش تقاضای عراقی ها برای ایران خودرو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

پرشین خودرو: مدیر تولید شرکت زسکو، سایت مونتاژ محصولات ایران خودرو در عراق تقاضای روز افزون مردم این کشور برای خرید خودرو از شرکت هایی مانند ایران خودرو را یک فرصت طلایی برای توسعه فعالیت ها در این بازار بکر و پرتقاضا توصیف کرد.

به گزارش ممتازنیوز، احمد شیرزادی اظهار کرد: ایران خودرو با درک خوبی از وضعیت بازار عراق در سال های اخیر، در این بازار حضوری موفق داشته و اینک می تواند با استفاده از سایت زسکو که درآن امکان تولید ده دستگاه خودرو در ساعت، ایجاد شده، به این روند رو به رشد ادامه دهد.
وی ادامه داد: کیفیت مطلوب محصولات ایران خودرو و گستردگی مناسب مراکز فروش و خدمات پس از فروش در شهرهای عراق دست به دست هم داده است تا گرایش مردم این کشور برای خرید محصولات ایران خودرو هر روز بیش‌تر شود.
وی افزود: سیاست دولت عراق در حمایت از شکل گیری سایت های تولید، فرصت طلایی برای خودروسازان ایرانی از جمله ایران خودرو فراهم کرده تا بتوانند با همکاری شرکای عراقی خود مبادرت به ایجاد سایت های تولید کنند.
شیرزادی با بیان اینکه در سایت اسکندریه امکان تولید ۱۲۰هزار دستگاه انواع خودرو در سال فراهم شده، افزود: همسایگی ایران و عراق مزیت بسیار خوبی برای ایران خودرو به شمار می رود تا بتواند بیش از هر زمان دیگری در رقابت با شرکت های رقیب حرف اول را بزند. در این میانه کاهش هزینه های حمل و نقل از ایران به عراق و به خصوص تامین قطعات یدکی در کوتاه ترین زمان همه و همه دست به دست هم داده است تا عراقی ها به خرید محصولات ایران خودرو اقبال بیش‌تری نشان دهند.
وی ابراز امیدواری کرد، ایران خودرو با انتقال تجربیات خود زمینه رشد و توسعه صنعت نوپای خودروسازی درعراق را فراهم کند.

عراق یک بازار راهبردی برای ایران خودرو
در همین راستا مدیر فروش نمایندگی مرکزی زسکو نیز عراق را یک بازار راهبردی برای ایران خودرو توصیف و اظهار کرد: این شرکت باید با بهره گیری از روش های مدرن فروش و خدمات پس از فروش و ارتقای کیفیت این بازار مهم را از آن خود کند.
بشار شریف ادامه داد: البته باید به این موضوع اشاره کنم که ایران خودرو با رقبای سرسختی از چین و کره جنوبی در بازار عراق روبه روست و برای تحکیم موقعیت خود باید به سمت طراحی و تولید خودروهای جدید پیش برود. افزون بر آن در خصوص ارتقای کیفیت و توسعه مراکز فروش وخدمات پس از فروش نیز اقدامات تازه ای را در دستور کار خود قرار دهد.
وی افزود: به اعتقاد من محصولات ایران خودرو از جهت استحکام و کیفیت نسبت به خودروهای چینی در عراق برتری دارند. این درحالی است که مردم عراق به خصوص در مورد خودرو سمند اعتقادشان بر این است که این خودرو دارای قابلیت های خوبی است.
شریف افزود: یکی دیگر از مزیت های ایران خودرو این است که در بسیاری از شهرهای مهم عراق مبادرت به ایجاد مراکز مدرن فروش و خدمات پس از فروش کرده که چنین اقدامی از سوی دیگر شرکت های خودروساز کم‌تر انجام شده است.
کارخانه ای که مونتاژ محصولات ایران خودرو در عراق را انجام می دهد، در ۴۵ کیلومتری جنوب غرب بغداد واقع در شهرک صنعتی اسکندریه و در فضایی بالغ بر ۲۴۰هزار متر مربع، با زیر بنای ۱۸هزار متر مربع سالن سرپوشیده ایجاد شده است. براساس برنامه های دولت عراق امکان تولید ۱۰دستگاه خودرو در ساعت و سالانه ۱۲۰هزار خودرو در این کارخانه ایجاد شده است. هدف کلی دولت عراق از راه اندازی این کارخانه اشتغال زایی و ارتقای صنعت خودروسازی و قطعه سازی، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام شده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.