افزایش قیمت محصولات مدیران خودرو

افزایش قیمت محصولات مدیران خودرو

افزایش قیمت محصولات مدیران خودرو

ممتازنیوز: درحالی سازمان حمایت، کمیته قیمت گذاری خودرو و ستاد تنظیم بازار به تازگی خبری از تصمیم جدید برای افزایش قیمت خودرو ندادند، محصولات مدیران خودرو در سومین گام طی ۹ ماه گذشته از ۳۱ مرداد بار دیگر گران شد.

افزایش شدید قیمت انواع خودرو در بازار طی هفته‌های اخیر در حالی رخ داده است که سازمان حمایت، کمیته قیمت گذاری خودرو و ستاد تنظیم بازار اخیرا” هیچگونه خبری از تصمیم جدید برای افزایش قیمت خودروها اعلام نکرده اند.
این در حالی است که از ۳۱ مرداد سال جاری شرکت مدیران خودرو قیمت محصولات خود را بار دیگر افزایش داده است.
افزایش قیمت محصولات مدیران خودرو در حالی اتفاق افتاده است که پیش از این در مردادماه اخباری مبنی بر تقاضای افزایش قیمت محصولات شرکتهای دیگری از جمله ایران خودرو، زامیاد، راین خودرو، کرمان خودرو و پارس خودرو در کمیته قیمت گذاری خودرو از قول نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان و میرآخرلو عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو مطرح شده بود.
به گزارش فارس، قیمت فروش نقدی محصولات مدیران خودرو در ماههای پایانی سال گذشته به این ترتیب بود که ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر ۱۰ میلیون تومان و MVM X33 نیز ۳۰میلیون تومان به فروش می رسید.
به رغم اینکه مصوبه پایان سال کمیته قیمت گذاری خودرو برای افزایش متوسط شش درصدی قیمت انواع خودرو از سوی رحیمی معاون اول رئیس جمهور لغو شده بود، ولی با آغاز سال جدید اکثر شرکتهای خودروسازی این افزایش قیمت را اعمال کردند که شرکت مدیران خودرو نیز از این اتفاق مستثنی نبود.
قیمت محصولات مدیران خودرو از فروردین امسال به گونه‌ای تغییر کرد که قیمت فروش نقدی ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر ۱۰ میلیون تومان، ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر ۱۱ میلیون تومان، MVM 530 معادل ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و MVM X33 نیز ۳۳ میلیون تومان شد.
شرکت مدیران خودرو در گام دیگری از ۳۱ مرداد امسال بار دیگر قیمت محصولات خود را افزایش داد به طوری که قیمت فروش نقدی ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر به ۱۰٫۵ میلیون تومان، ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر ۱۱٫۵ میلیون تومان، MVM 530 معادل ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و MVM X33 نیز به ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.
البته برخی سایتها از قول دبیر انجمن خودروسازان مدعی شدند که کمیته قیمت‌گذاری سازمان حمایت به تازگی با افزایش قیمت ۵٫۲ درصدی محصولات مدیران خودرو موافقت کرده است.
به نظر می رسد موافقت با افزایش قیمت محصولات خودروسازان کوچکتری مثل مدیران خودرو زمینه را برای تقاضای خودروسازان بزرگتری مثل ایران خودرو و سایپا فراهم می کند که این مساله در شرایطی که قیمت های بازار هم به شدت افزایش یافته است، به صلاح نیست.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.