افزایش خطر ابتلا به آلزایمر در ساکنان حومه‌شهرها

پیشنهاد از طریق پیامک

مطالعات صورت گرفته توسط محققان دانشگاه ادینبورگ نشان می دهد: افرادی که در حومه شهرها سکونت دارند، دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند.

سکونت در حومه شهر و مناطق ییلاقی اغلب با سبک زندگی سالم همراه بوده است، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که این مسئله می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهد.

محققان دانشگاه ادینبورگ و دانشگاه کالج لندن (UCL)، داده های ۱۳ مطالعه فردی را در کنار تفاوت تعداد مبتلایان به آلزایمر در حومه شهر در مقایسه با شهر و موارد جدید ابتلا در هر دو گروه مورد بررسی قرار دادند.

درحالیکه تفاوت قابل توجهی در آمار مبتلایان به آلزایمر بدست نیامد، محققان تفاوت معناداری را در گروه ساکن در حومه شهر یافتند؛ بر این اساس افرادی که در حومه شهرهای بزرگ رشد کرده و سکونت دارند، دو برابر بیش از ساکنان شهرها در خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند.

قرار گرفتن در معرض برخی عوامل محیطی در حومه شهر و مناطق ییلاقی در دوران کودکی می تواند یکی از دلایل احتمالی افزایش خطر ابتلا به آلزایمر باشد.

به گفته محققان، به تحقیقات بسیار گسترده ای برای تایید تأثیر تنوع جغرافیایی در بروز آلزایمر و بررسی علل بالقوه بروز بیماری مورد نیاز است.

نتایج این پژوهش که با حمایت انجمن آلزایمر اسکاتلند و شورای تحقیقات پزشکی انگلیس انجام شده است، در مجله Epidemiology منتشر شده است.

گردآوری این مطالب توسط جستجوگر خبری پورتال روز نو roozeno.com

ارسال پیامک به پورتال روز نو


roozeno – روز نو ، پورتال جامع و خبری ایرانیان سراسر جهان » مقالات و تازه های پزشکی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.