افزایش دوباره قیمت محصولات لبنی/ بازار از کنترل خارج شد

چکیده: با افزایش چند باره قیمت محصولات لبنی در سه ماه اخیر این موضوع در ذهن متبادر می‌شود که کنترل بازار محصولات لبنی از دست مسئولان خارج شده است.

پس از مخالفت محمدرضا رحیمی با افزایش قیمت شیر خام از ۶۵۰ تومان شاهد این موضوع بودیم که دامداران در چند مرحله مختلف افزایش قیمت شیر خام را به صورت خودسرانه به کارخانجات لبنیات اعمال کردند.

به گزارش فارس، قیمت شیر خامی که در کارگروه تنظیم بازار که با ریاست محمدرضا رحیمی تشکیل می‌شد ۶۵۰ تومان اعلام شده بود امروز به فراتر از ۱۳۰۰ تومان رسیده است و این موضوع باعث شده تا محصولات لبنی با افزایش صد در صدی نسبت به سه ماه گذشته مواجه شوند.

یدالله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس یکی از راه‌حل‌های کنترل بازار را واردات شیر خشک اعلام کرد اما علیرغم کاهش تعرفه واردات شیر خشک به ۴ درصد و وعده‌های مسئولان برای واردات این کالا اما همچنان قیمت محصولات لبنی روند صعودی خود را حفظ کرده است.

حسن رادمرد که در هفته گذشته در نشست خبری اعلام کرد به زودی قیمت محصولات لبنی را متعادل می‌کند ولی ظاهرا مسئولان در انجام این کار ناتوان بودند و قیمت این محصولات تا به امروز حداقل ۳۰ درصد دیگر گران شده است.

وعده‌های مسئولان برای کنترل بازار حتی در کوتاه ‌مدت هم عملی نبوده است و تاوان گرانی‌هایی که به صورت هر روزه در این صنعت اتفاق می‌افتد را تنها مصرف‌کنندگان می‌دهند.

برخی مراجعه کنندگان به بازار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اعلام می‌کردند افزایش قیمت محصولات لبنی به صورت روزانه اتفاق می‌افتد و در هر بار خریدی که صورت می‌گیرد شوک شدیدی به آنها وارد می‌شود.

انتظار می‌رود در شرایطی که به نظر می‌رسد کنترل قیمت محصولات لبنی از دست دولت خارج شده است هماهنگی لازم بین دو وزارتخانه جهاد و صنعت در خصوص تأمین و توزیع محصولات کشاورزی صورت گیرد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.