افزایش سرانه مصرف زیتون کنسروی نسبت به رکورد جهانی

افزایش سرانه مصرف زیتون کنسروی نسبت به رکورد جهانی

سرانه مصرف زیتون در کشور به‌صورت کنسرو ۴۵۰ گرم و سرانه مصرف جهانی برای هر فرد ۲۰۰ گرم است.

به گزارش خبرنگار ایانا، در حاشیه نشست خبری جشنواره میوه‌های قرآنی، مدیرکل ترویج و منابع طبیعی ارتقاء فرهنگ عمومی برای افزایش سرانه مصرف میوه‌های قرآنی را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: سرانه مصرف روغن زیتون در کشور ۱۷۰ گرم و سرانه مصرف روغن خوراکی ۱۶ کیلوگرم است که این میزان مصرف روغن زیتون با توجه به اینکه می‌تواند جایگزین مناسبی برای روغن‌های خوراکی دیگر باشد، بسیار پایین است.

شاه‌پسند با بیان اینکه سرانه مصرف انار هشت کیوگرم و انجیر ۷۰۰ گرم در کشور است، افزود: جشنواره‌های میوه‌های قرآنی به‌علت معرفی و ارتقاء فرهنگ استفاده از محصولاتی مانند انار، انجیر، انگور و زیتون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: میوه‌های عرضه‌شده در این جشنواره بر اساس قیمت روز سازمان میوه و تره‌بار میادین شهرداری خواهد بود که البته محصولات تا پنج درصد زیر قیمت مصوب توسط بهره‌برداران به‌فروش خواهد رسید.

شاه‌پسند تعداد غرفه‌های جشنواره میوه‌های قرآنی را برای عرضه محصولات ۱۰۰ غرفه اعلام کرد که ۵۰ غرفه به‌صورت اختصاصی به عرضه انار و ۵۰ غرفه دیگر به عرضه انگور، انجیر و زیتون اختصاص خواهند یافت.

شاه‌پسند با اشاره به میزان کیفیت محصولات ارائه‌شده در این جشنواره ادامه داد: تمامی تولیدکنندگان حاضر در جشنواره از لحاظ دارا بودن محصولات باکیفیت شناسایی شده‌اند و تولیدکنندگانی که در محصولات خود از سموم و یا موارد اینچنینی استفاده کرده‌اند و یا محصولات آنها از کیفیت خوبی برخوردار نیست، اجازه حضور در جشنواره داده نشده است./

 

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

A-910710-08

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.