افزایش ظرفیت تولید سیمان کشور

۰۸اردیبهشت،

http://www.bananews.ir/معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۶٫۷ میلیون تنی ظرفیت تولید سیمان کشور با اجرای طرح های تازه تا پایان سال خبر داد.

به گزارش وجیه اله جعفری در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور که به منظور جلب مشارکت حداکثری نهادها و تشکلهای بخش خصوصی در تحقق اهداف توسعه ای حوزه های مختلف تولیدی و صادراتی کشور و همچنین تسریع در تحقق اهداف توسعه صادرات سیمان به انجام رسید ، عملکرد مناسب این انجمن و حمایت های مسئولان را مطلوب دانست.

وی افزود: اگر امروز در این صنعت شاهد یک حرکت رو به جلو و جهشی هستیم ناشی از همدلی صنعتگران و مسئولانی است که هم پیمان شده اند. جعفری با یادآوری اینکه در مقطعی صنعت سیمان در وضع نابسامانی قرار داشت ، اما با اعتماد سازی توانست حضور خود در بازارهای داخلی و خارجی را تحکیم بخشد ، افزود: با تکیه بر این سرمایه می توانیم ظرفیت بیش از ۷۶ میلیون تن خود را به ۱۱۰ میلیون تن پیش بینی شده تا پایان برنامه پنجم توسعه برسانیم.

وی تصریح کرد: صنعت سیمان نه تنها به بلوغ رسیده است ، بلکه یک الگو برای سایر صنایع در زمینه رسیدن به خود کفایی محسوب می گردد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: بیش از ۶۵ درصد ذخایر شناخته شده مرتبط با مصالح ساختمانی متعلق به صنعت سیمان است. جعفری استفاده بهینه از ذخائر و توانمندیهای کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از این منابع خدادادی و تبدیل کردن آن به ارزش افزوده نیازمند مدیریت مناسب است.

وی افزود: در سال قبل شاهد صادرات ۱۳٫۵میلیون تنی سیمان بودیم که نویدبخش افقهای روشنی در صنعت سیمان است. معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت هماهنگ بر صنعت سیمان در سالهای اخیر مطرح بود که امیدواریم حفظ تولید و استمرار بازار در صنعت سیمان همواره ادامه پیدا کند.

جعفری با اشاره به عملکرد صنعت سیمان در سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ افزود: دراین مدت شاهد ۵٫۷ رشد تولید و ۳۸ درصد صادرات سیمان در کشور بوده ایم ضمن اینکه در مدت مذکور ۲۳ درصد رشد نیز در زمینه صادرات کلینکر ثبت شده است. وی ابراز امیدواری کرد تا پایان برنامه به پیش بینی صادرات ۴۰ میلیون تن سیمان در کشور دست پیدا کنیم.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.