افزایش غرق شدگی در تابستان

به گزارش روز شنبه اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، با توجه به گرمای هوا و سفر به مناطق شمالی کشور در فصل تابستان، معمولا با افزایش میزان غرق شدگی در این فصل مواجه هستیم به نحوی که ۴۳٫۶ درصد موارد مرگ ناشی از غرق شدگی در سال گذشته در فصل تابستان ثبت شده است.

بر اساس این گزارش در سال گذشته به ترتیب بیشترین رقم غرق شدگی در ماه‌های مرداد با ۱۷۷ نفر (۱۵۸ مرد و ۱۹ زن)، تیر با ۱۵۶ نفر (۱۳۹ مرد و ۱۷ زن) و شهریور با ۱۳۴ نفر (۱۱۲ مرد و ۲۲ زن) گزارش شده‌ است.

همچنین در سال گذشته به ترتیب استان های خوزستان با ۲۰۴، مازندران با ۱۵۷ و گیلان با ۹۱ فوتی بیشترین میزان مرگ ناشی از غرق‌شدگی را به خود اختصاص دادند.

بر همین اساس در سه ماهه اول سال جاری در استان خوزستان ۴۸ نفر (۳۹ مرد و نه زن)، استان مازندران ۲۹ نفر (۲۷ مرد و دو زن) و در استان گیلان ۳۳ نفر ( ۳۱ مرد و دو زن) بر اثر غرق شدگی جان باخته اند.

این گزارش یادآور می شود طی ۱۰ سال گذشته، تلفات غرق شدگی، آماری بین یکهزار و هفت تا یکهزار و ۵۱۵ داشت، کمترین موارد غرق شدگی در سال ۱۳۸۸ با یکهزار و هفت و بیشترین آن در سال ۱۳۸۲ با یکهزار و ۵۱۵ مورد بوده است.

بر این اساس و با توجه به شروع فصل تابستان و بالارفتن حجم سفر، سازمان پزشکی قانونی کشور ضمن هشدار به هموطنان توصیه می کند افراد تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کنند و به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

اجتمام**۷۰۲۹ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۵۹۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.