افزایش “فقر” در اروپا در سایه “ریاضت های اقتصادی ” دشوار

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناسان عقیده دارند ریاضت اقتصادی در اروپا سبب افزایش فقر و کاهش قدرت خرید قشر متوسط شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس۲۴، زیاد الامام” مدیر نشریه “آفریک ماگازین” گفت: کشورهای اروپایی مشکل بدهی و کسری بودجه داشتند و با هزینه سنگین اجتماعی این مشکلات را تا حدودی کاهش دادند.

اما هنوز پرتغال از پس بدهی خود برنیامده است، یونان با اعمال تدابیر ریاضت اقتصادی با افزایش گرایش های افراطی مواجه شده است.

سیاستمداران اروپایی امروزه می گویند اوضاع خوب شده و از پس بحران برآمده اند اما واقعا هنوز مشکلات عمیق ساختاری اروپا حل نشده باقی مانده است.

فرانسه و آلمان همچنان بر سر سیاستهای اقتصادی اختلاف دارند. سال ۲۰۲۲ سال مذاکره بین کشورهای اروپایی خواهد بود. خروج از بحران کنونی ایجاب می کند دور باطل ریاضت، کاهش قدرت خرید، کاهش دستمزدها و در نتیجه کاهش درآمدهای مالیاتی پایان یابد.

فرانسه از سایر کشورهای اروپایی عقب افتاده است چرا که به اصلاح ساختار اقتصاد خود روی نیاورده است. دولت فرانسه هنوز نتوانسته است پاسخ های مناسب برای رویارویی با بحران ارائه کند و این کشور از لحاظ اجتماعی متزلزل شده است.

کشورهای یونان و اسپانیا بهای سنگینی بابت ریاضت تحمیل شده از جانب دولت آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان پرداخته اند.

آیا این ریاضت واقعا وضع کشورها را بهتر کرده است؟ اوضاع بیکاری در اسپانیا به حدی بد شده که درحال حاضر اسپانیایی ها در مغرب به دنبال کار می باشند.

در واقع ، این بحران سبب فشار شدید بر قشر متوسط و کاهش قدرت خرید مردم شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.