افزایش قوای سلولی بیماران سرطانی با داروی محققان ایرانی

افزایش قوای سلولی بیماران سرطانی با داروی محققان ایرانی

پژوهشگران کشور دارویی برای بیماران مبتلا به سرطان عرضه کردند که با تزریق آن پس از شیمی درمانی موجب افزایش قوای سلولی بیماران می شود.

به گزارش دریچه خبر ، هاله حامدی فر- مجری طرح با اشاره به جزئیات این طرح، افزود: این داروی ضد سرطان با نام ” پکلی تاکسل” تولید شده است.

وی داروی ضد سرطان “پکلی تاکسیل” را یکی از گران قیمت ترین داروها در دنیا دانست و گفت: به دلیل گران بودن قیمت این دارو، وارد بازارهای کشور نمی شود از این رو سعی شد تا این دارو در کشور تولید شود تا بیماران بتوانند از این دارو استفاده کنند.
 

حامدی فر با اشاره به فناوری استفاده شده در این دارو، خاطر نشان کرد: تکنولوژی ساخت این دارو مرحله ای بالاتر از داروهای نو ترکیب است. در فرآیند تولید این دارو ضمن آنکه از روش داروهای نوترکیب استفاده شد، از فرآیندهای دیگری برای ساخت آن بهره برداری شد.
 

وی ادامه داد: فرآیندهایی که برای تولید این دارو انجام می شود باعث خواهد شد تا دارو مدت طولانی تری در بدن ماندگاری داشته باشد. این امر منجر به کاهش تعداد تزریق ها در بیماران سرطانی می شود.
 

وی با بیان اینکه بیماران سرطانی در معرض تزریق های زیادی قرار دارند، یادآور شد: این دارو می توند بین ۶ تا ۱۲ بار تزریق را برای بیماران سرطان کم می کند.
 

این محقق با تاکید بر اینکه داروی ضد سرطانی تولید شده برای بعد از شیمی درمانی استفاده می شود، اضافه کرد: استفاده از این دارو بعد از شیمی درمانی باعث می شود تا قوای سلولی بدن افزایش بابد.
 

حامدی فر با بیان اینکه این دارو مراحل تحقیقاتی را پشت سر گذاشته است، یادآور شد: این دارو تا پایان سال جاری وارد بازار خواهد شد.

 

 

 


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.