افزایش قیمت آورده “مسکن مهر” به نفع متقاضیان است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

هدایت گفت: افزایش آورده‌ی متقاضیان به نفع آنهاست که سبب می‌شود واحدهای مسکن مهر هر چه سریعتر تکمیل شوند.

مهدی هدایت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه افزایش آورده متقاضیان مسکن مهر از سوی دولت به سبب بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی در سال ۹۱ بوده است، گفت: سال قبل جهش قیمتی بسیاری به سبب بالا رفتن قیمت دلار در مصالح ساختمانی رخ داد به گونه‌ای که قیمت میلگرد از ۹۰۰ تومان به ۲۴۰۰ تومان رسید.
 
وی در ادامه افزود: بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی زمینه‌ساز بالا رفتن دو برابری قیمت مسکن‌های مهر شد.
 
مدیرعامل شهر تازه پردیس با بیان اینکه مسکن مهر برای پیمانکاران نزدیک نقطه صفر است، گفت: پیمانکاران مسکن مهر سود چندانی در ساخت و ساز این واحدها ندارند و بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی سبب متضرر شدن پیمانکاران می‌شود.
 
هدایت در ادامه اظهار داشت: دولت دو راهکار برای تکمیل واحدهای مسکن مهر ارائه داده که یکی از آنها خلع‌ید پیمانکاران و  جایگزین کردن پیمانکاران تازه است.
 
مدیر شهر تازه پردیس در ادامه افزود: جایگزین کردن پیمانکاران تازه نیازمند راهکارهای حقوقی است و همین امر نیازمند فرصت چهار ماهه است.
 
هدایت با اشاره به اینکه پیمانکاران تازه برای تکمیل واحدهای مسکونی قیمت قراردادها را چند برابر می‌کنند گفت: این امر به نفع متقاضیان نیست و زمینه ساز افزایش آورده از سوی متقاضیان می‌شود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: پیمانکاران قبلی اگر هر متر مربع برای ساخت و ساز ۵۰ هزار تومان می‌گرفتند پیمانکاران تازه این قیمت را به ۱۵۰ هزار تومان می‌رسانند.
 
مدیرعامل تازه پردیس تهران توضیح داد: دولت برای همین امر مجبور است با پیمانکاران قبلی به نتیجه برسد و با افزایش قیمت واحدها و آورده از سوی متقاضیان واحدهای مسکن مهر را تکمیل کند.
 
هدایت در ادامه اظهار داشت: بنابراین افزایش قیمت از سوی متقاضیان تنها راهی است که سبب تسریع تکمیل واحدهای مسکن مهر می‌شود.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم باید صبور باشند و با افزایش آورده خود به شکل تکمیل واحدها باشند.
 
هدایت با اشاره به اینکه افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر به نفع متقاضیان است گفت: هدف دولت از افزایش آورده متقاضیان تنها تحویل هر چه زودتر واحدهای مسکن است.
 
مدیرعامل شهر تازه پردیس با اشاره به اینکه اکثر متقاضیان واحدهای مسکن مهر میزان آورده خود را افزایش دهند گفت: این میزان آورده بستگی به پیشرفت فیزیکی پروژه دارد و به تناسب پیشرفت فیزیکی واحدها متقاضیان باید آورده خود را افزایش دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: هر چه قدر از زمان قرارداد پیمانکار قبل باشد متقاضیان باید آورده بیشتری را بدهند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.