افزایش قیمت خودرو، پیش از فرمول‌سازی؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 افزایش قیمت خودرو، پیش از فرمول‌سازی؟

افزایش قیمت خودرو، پیش از فرمول‌سازی؟

ممتازنیوز: دیروز بعد از ظهر، شورای رقابت در حالی درباره فرمول قیمت‌گذاری خودرو با نرخ ارز آزاد تصمیم‌گیری کرد که …

به گزارش ممتازنیوز، پیش از برگزاری این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران‌عامل دو شرکت بزرگ خودروساز، معاون وزیر و همچنین دبیر انجمن خودروسازان از افزایش قیمت این کالای مصرفی خبر داده بودند.
محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت‌،معدن و تجارت طی هفته جاری در اولین نشست مطبوعاتی خود ضمن ناامید کردن مشتریان از کاهش قیمت خودرو با تاکید بر حذف ارز مبادله‌ای، تصریح کرد که قیمت خودرو افزایش خواهد یافت.
وی هر چند از شورای پول و اعتبار تقاضای بررسی مجدد انحصاری بودن بازار خودرو را کرده؛ اما بر تصمیم‌گیری شورای رقابت در این زمینه تاکید کرده‌است.
حال پیش از اینکه شورای رقابت تصمیم نهایی در مورد دستورالعمل قیمت‌گذاری بگیرد مدیرعامل ایران خودرو از افزایش ۳ الی چهار درصدی قیمت ۲ خودروی تولیدی پرتیراژ این شرکت خبر می‌دهد و مدیرعامل سایپا نیز به مشتریان اطمینان می‌دهد که برخی از محصولات این شرکت نیز با افزایش جزئی قیمت روبه‌رو خواهند شد.
از سوی دیگر اظهارات رییس انجمن خودروسازان نیز از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت برخی محصولات خودروسازان حکایت دارد.
حال اینکه وزیر تاکید فراوان بر فرمول ارائه شده از سوی شورای رقابت می‌کند و این شورا را تصمیم‌گیر نهایی می‌خواند که این با اظهارنظرهای قاطعانه مدیران شرکت‌های خودروساز و حتی معاون وزیر مبنی‌بر افزایش قیمت، در مغایرت است.
به گزارش اقتصاد آنلاین، بر همین اساس است که سه شنبه گذشته جمشید پژویان رییس شورای رقابت برخی از اظهارنظرها در مورد افزایش قیمت را قبل از تهیه فرمول قیمت‌گذاری باعث تعجب خواند.
در این زمینه برخی از کارشناسان عنوان می‌کنند که یا شورای رقابت بطور مستقل به تهیه فرمول قیمت‌گذاری خواهد پرداخت یا با در نظر گرفتن وضعیت بحرانی خودروسازان فرمول‌سازی را در دستور کار قرار خواهد داد در این مورد باید در انتظار تصمیم نهایی شورای رقابت باشیم.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.