افزایش مدت روادید دانشجویی در تایلند

۱۰م اسفند ،

75-73.jpg

شورای روسای دانشگاه‌های تایلند قصد دارد نسبت به افزایش مدت روادید برای دانشجویان و استادان خارجی خود اقدام کند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حال حاضر دانشجویان خارجی تایلند هر سه ماه یک بار باید روادید خود را تمدید کنند؛ ضمن اینکه استادان خارجی دانشگاههای این کشور نیز باید به صورت منظم روادید خود را تمدید کنند.

پروفسور سامکید لرت پیتون، رییس شورای روسای دانشگاه‌های تایلند گفت: در این زمینه باید با وزارت امور خاجه مکاتبه کرده و تقاضای مساعدت شود.

وی که علاوه بر ریاست این شورا، عضو هیات علمی دانشگاه تاماسات در این کشور است، گفت: این شورا در حال حاضر مسئله فوق را با اداره مهاجرت و اداره پلیس ملی تایلند در میان گذاشته است. ولی اداره پلیس مهاجرت هنوز با این درخواست موافقت نکرده است. با این حال وی تاکید کرد اعطای روادید طولانی مدت، ورود کشور تایلند را به جمع کشورهای همکاری جنوب شرقی آسیا تسهیل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، سامکید در ادامه افزود: دانشگاه‌های کشور تا پیش از پذیرش دانشجویان و استادان نسبت به بررسی صلاحیت آنها اقدام خواهند کرد و دولت باید به تصمیم دانشگاه‌ها در این زمینه اعتماد کرده و قوانین اعطای روادید را مطابق با آن تنظیم نماید.

وی همچنین از پیشنهاد اعطای یارانه دولتی به دانشجویان و استادان خارجی از سوی دولت خبر داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.