افزایش موارد اسیدپاشی در بنگلادش

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ایسنا

405-12.jpg

اسیدپاشی در بسیاری از مناطق بنگلادش به امری معمول تبدیل شده است و اکثریت قربانیان آن از میان زنان زیر ۲۰ سال می باشند.

به گزارش تفسیری سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از جمله عواملی که سبب می‌شود این جنایت در این کشور افزایش یابد خصومت‌های قدیمی‌ میان خانواده‌ها، پاسخ منفی به درخواست ازدواج و درگیری بر سر اراضی و املاک است.

موارد اسیدپاشی از دهه ۱۹۹۰ میلادی به طور چشمگیری در این کشور افزایش یافت اما قانون مشخصی برای مقابله با ارتکاب به این جرم و ممنوعیت فروش اسید پیشنهاد نشده است.

آمارهای این کشور نشان می‌دهد در سال جاری میلادی ۵۲ مورد اسیدپاشی انجام شده است.

در پی افزایش موارد اسیدپاشی در این کشور صندوق حمایت از بازماندگان اسیدپاشی بنگلادش آغاز به کار نمود که هدف آن آگاهی بخشی و ارائه کمک‌های درمانی و حقوقی به قربانیان است.

یکی از اعضای این صندوق گفت: در اسیدپاشی‌هایی که به سبب اختلاف در مسائل ملکی اتفاق می‌افتد غالبا بهره‌ای از آن مال به زنان نمی‌رسد اما از آنجایی که آنان آسیب‌پذیرتر می باشند، قربانی خشونت می‌شوند.

به گزارش تفسیری ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، طبق گزارش تفسیری صندوق حمایت از بازماندگان اسیدپاشی در سال‌های اخیر مواردی از اسیدپاشی به کودکان، افراد مسن و مردان نیز گزارش تفسیری شده است.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. خرید ملک در آلانیا:

    شرکت بست هوم پیشرو در توسعه ساخت مستغلات در منطقه آنالیا از سال ۲۰۰۴ میباشد.شروع کار شرکت بصورت آژانس املاک بود که در سال ۲۰۰۸ هدف شرکت بر ساخت و فروش املاک آماده تحویل در بهترین مناطق آنالیا قرار گرفت. رزومه شرکت ات به امروز شامل ۱۵ پروژه به متراژ ۲۹۰۰۰ متر مربع میباشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.