افزایش نرخ بیکاری در منطقه یورو/ چه تعداد بیکار در اروپا داریم؟

به گزارش خبرنگار مهر، موسسه آمار اروپا به تازگی در گزارشی اعلام کرد: نرخ بیکاری در منطقه یورو به ۱۱٫۳ درصد رسیده که نسبت به ماه جولای ۲۰۱۱ که ۱۰٫۱ درصد بوده، ۱٫۲ درصد افزایش یافته است.

تخمین زده می شود ۲۵ میلیون و ۲۵۴ نفر مرد و زن در اروپا بیکار باشند که از این تعداد ۱۸ میلیون نفر مربوط به کشورهای منطقه یورو در ۲۰۱۲ میلادی است که در مقایسه با ژوئن ۲۰۱۲، نشان دهنده افزایش تعداد بیکاران است.

دفتر آماری اتحادیه اروپا اعلام کرد: در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، پایین ترین نرخ بیکاری در اتریش به میزان ۴٫۵ درصد، هلند با ۵٫۳ درصد، آلمان و لوکزامبورگ هر دو با ۵٫۵ درصد ثبت شده است.

همچنین اعلام شده است بالاترین نرخ بیکاری در اسپانیا به میزان ۲۵٫۱ درصد و یونان با ۲۳٫۱ درصد در ماه مه ۲۰۱۲ بوده است. در مقایسه با یک سال قبل، نرخ بیکاری در ۱۰ کشور اتحادیه اروپا کاهش و در ۱۶ کشور دیگر نیز افزایش یافته و معضل بیکاری برای آنها همچنان باقی مانده است.

طبق این گزارش، نرخ بیکاری در کشور اسلوونی پایدار است اما بزرگترین سقوط (کاهش نرخ بیکاری) در استونی مشاهده شده که از ۱۳٫۲ درصد به ۱۰٫۱ درصد کاهش یافته است. همچنین در لیتوانی نرخ بیکاری از ۱۵٫۲ درصد به ۱۳ درصد و در لتونی نیز از ۱۷ به ۱۵٫۹ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۲ کاهش یافت.

در اسپانیا نرخ بیکاری با افزایش از ۲۱٫۷ به ۲۵٫۱ درصد و در قبرس از ۷٫۷ درصد به ۱۰٫۹ درصد رسیده است. به صورت کلی بین جولای ۲۰۱۱ و جولای ۲۰۱۲ نرخ بیکاری برای مردان در یورو از ۹٫۸ درصد به ۱۱٫۳ درصد افزایش یافته است.

بر پایه این گزارش، نرخ بیکاری زنان از ۱۰٫۴ درصد به ۱۱٫۴ درصد در اروپا افزایش یافت. این نرخ در منطقه یورو از ۹٫۸ به ۱۰٫۴ درصد قابل بررسی است. در سال ۲۰۱۲، ۵ میلیون و ۴۶۸ هزار نفر جوان زیر ۲۵ سال در اروپا بیکار بودند که ۳ میلیون و ۳۸۸ هزار نفر از این آمار مربوط به منطقه یورو است.

در سال ۲۰۱۲، نرخ بیکاری جوانان در اروپا ۲۲٫۵ درصد و در منطقه یورو نیز ۲۲٫۶ درصد بود، با این حال این نرخ ها در ژوئیه ۲۰۱۱ به ترتیب ۲۱٫۳ و ۲۰٫۷ درصد بود.

کمترین نرخ بیکاری سال ۲۰۱۲ در آلمان به میزان ۸ درصد، اتریش ۸٫۹ درصد و هلند ۹٫۲ درصد بود و در ایالات متحده آمریکا نیز به میزان ۸٫۳ درصد بوده است. در ماه ژوئن ۲۰۱۲، نرخ بیکاری ژاپن نیز ۴٫۳ درصد اعلام شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.