بالاترین میزان نرخ بیکاری از زمان تشکیل اتحادیه اروپا

طبق آخرین گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا “یورو استات” ۱۷٫۸ میلیون نفر در ماه ژوئن سال جاری در کشورهای حوزه یورو بیکار بوده اند. بدین ترتیب میزان بیکاری در کشورهای حوزه یورو به ۱۱٫۲ درصد رسیده است که بیشترین میزان از زمان تشکیل اتحادیه اروپا می باشد.

یک روزنامه اتریشی از افزایش میزان بیکاری در اروپا خبر داد و نوشت: سطح بیکاری در ۱۷ کشور اروپایی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه استاندارد، طبق آخرین گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا “یورو استات”  ۱۷٫۸ میلیون نفر در ماه ژوئن سال جاری  در کشورهای حوزه یورو بیکار بوده اند. بدین ترتیب میزان بیکاری در کشورهای حوزه یورو به ۱۱٫۲ درصد رسیده است که بیشترین میزان از زمان تشکیل اتحادیه اروپا می باشد.

در گزارش این روزنامه آمده است: بیشترین میزان بیکاری گزارش شده مربوط به اسپانیا با میزان ۲۴٫۸ درصد و سپس یونان با ۲۲٫۵ درصد می باشد. بیشترین رشد میزان بیکاری در ۱۲ ماه گذشته نیز باز مربوط به کشورهای اسپانیا ، یونان و قبرس بوده است. کشورهایی که از نظر اقتصادی هم اکنون تحت چتر حمایت اقتصادی اتحادیه اروپا قرار دارند.

استاندارد می نویسد: اسپانیا که چهارمین اقتصاد بزرگ حوزه یورو می باشد نزدیک به یکسال است که با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می کند. قبرس نیز که هم اکنون ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، در حال مذاکره با مسئولان مالی و اقتصادی این اتحادیه برای جلب حمایت  آنها می باشد.

همچنین طبق گزارش “یورواستات” ۵٫۵ میلیون نفر نیروی جوان بدون شغل در اتحادیه اروپا برآورد شده اند.

کمترین میزان بیکاری این گروه سنی ( زیر ۲۵ سال ) مربوط به آلمان با ۷٫۹ درصد می باشد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.