افزایش هم پیمایی در آمریکا

 افزایش هم پیمایی در آمریکا

افزایش هم پیمایی در آمریکا

ممتازنیوز: با این که قانون گذاران کالیفرنیا به دلایل دشواری تأمین امنیت به شدت مخالف گسترش کارپولینگ یاهم پیمایی (استفاده اشتراکی از خودرو) هستند اما این پدیده در چهارمین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا یعنی سانفرانسیسکو به شدت رو به گسترش گذاشته است.

در حال حال حاضر دو شرکت ارائه دهنده خدمات هم پیمایی یا اشتراک خودرو به نامهای سایدکار SideCar و لیفت Lyft مستقر در شهر سانفرانسیسکو بی توجه به ناخرسندی مسئولان و سیاستگذاران ایالت کالیفرنیا به کار خود ادامه می دهند.
این دو شرکت تاکنون نامه های متعددی از سوی کمیسیون بهره برداری عمومی کالیفرنیا California Public Utilities Commission متولی اصلی این گونه خدمات شهری دریافت کرده اند که باید به کار خود پایان بدهند. دلیل اصلی مخالفت مسئولان، تأمین امنیت جان مسافران است و این کار مستلزم تحقیق و بررسی پیشینه و حال رانندگان و ارائه دهندگان خدمات است.
سرویس جدید هم پیمایی به کمک یک نرم افزار پیشرفته یا در اصطلاح App (مخفف application منظور نرم افزارهای پیشرفته و کم حجمی است که با سیستم عامل هایی مثل اندروید و غیره در تلفن های هوشمند کار می کنند) ممکن شده است، مشتریان به کمک تلفن همراه هوشمند خود به راحتی و در اسرع وقت و با کمترین هزینه به خدمات شرکت های هم پیمایی دسترسی پیدا کرده اند.
ارائه کنندگاه خدمات خودروهای تشریفاتی و لیموزین مثل شرکت Uber خیلی پیش از دو شرکت نامبرده این کار را شروع کرده بودند و آنها نیز هنوز مجوز رسمی از سیاستگذاران ایالت کالیفرنیا به دست نیاورده اند.
جالب این جا است ایده ای که در بخش خودرو موجب رونق هم پیمایی شده در بخش مسکن نیز به اسکان کوتاه مدت رونق بخشیده است. در سانفرانسیسکو شرکتی به نام AirBnB مشابه هم پیمایی در خودرو از تلفن های هوشمند برای اسکان بسیار کوتاه مدت مشتریان بهره جسته است. در شهر سانفرانسیسکو بیش از ۵ هزار نفر تاکنون به عضویت این خدمات در آمده و روزانه از این خدمات بهره می گیرند.
سیاستگذاران می دانند که با تعیین جریمه و برخورد پلیسی با این پدیده جدید نمی توانند مانع گسترش آن شوند و به همین دلیل به دنبال مذاکره و یافتن راهکارهایی برای تأمین امنیت جان مشتریان این گونه خدمات هستند.
ارائه گواهینامه یا مجوز به این گونه شرکت ها با این مشکل رو به رو است که مشترکان این گونه خدمات حرفه ای نیستند و افراد عادی اجتماع اند. برای مثال کسانی که مجبورند از حومه به داخل شهر مسافرت کنند به جای تک سرنشینی، چند نفر را با خود همراه می کنند و کرایه دریافت می کنند. نکته این جا است که تلفن های هوشمند به کمک این خدمات آمده و یافتن مشتری و مسافر را آسان تر کرده است.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.