افزایش وام مسکن مشروط به نظارت

۰۸خردادماه،

محمد ابراهیم محبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه قیمت مسکن باید متناسب با وضعیت مالی اشخاص باشد، گفت: در شرایطی هر روز شاهد افزایش قیمت مسکن و بویژه اجاره بها در کشور هستیم که هیچ گونه تغییری در درآمد اشخاص ایجاد نشده، لذا باید اذعان کرد نرخ اجاره بها تناسبی با درآمد اقشار مختلف مردم نداشته است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش وام ساخت و ساز مسکن می‌تواند امری مطلوب تلقی شود، افزود: افزایش وام ساخت و ساز مسکن امری فی‌نفسه مطلوب تلقی می‌شود، اما این امر بودن برنامه ریزی جامع و مدیریت صحیح و نظارت دولت امکان پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به طرح موفق مسکن مهر تصریح کرد: مسکن مهر طرحی مناسب در جهت خانه‌دار کردن اشخاص فاقد مسکن است که در دولت آینده نیز باید تداوم داشته باشد، اما طولانی شدن واگذاری‌های این طرح مشکلاتی را برای طبقات محروم و کم درآمد جامعه بوجود آورده است.

محبی با بیان اینکه عدم مدیریت دولت، تورم را در بازار مسکن تشدید کرده است، اظهارکرد: یکی از ضعف‌های اساسی دولت در بازار مسکن، عدم کنترل ومدیریت نرخ اجاره بها است، لذا اگر دولت در این امر از مدیریت صحیحی برخوردار بود حال و روز بازار مسکن شرایط فعلی را نداشت.

عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: با عرضه و تولید مناسب مسکن و همچنین قطع دست دلالان و واسطه گران از این بازار، می‌توان امیدوار بود که بازار مسکن بتواند ثبات و آرامش از دست رفته خود را بدست آورد.

گفتنی است، رییس کانون سراسری انبوه‌سازان از افزایش وام ساخت و ساز مسکن خبر داد و افزود: وام ۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن به نام مالک است و مالکان می‌توانند پس از دریافت این وام به سازنده وکالت دهند و خانه خود را به صورت مشارکتی بسازند


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.