افزایش پدیده زیرمیزی نتیجه نظارت ضعیف وزارت بهداشت است/ وزارت بهداشت هیچ اراده‌ای برای برخورد با پزشکان متخلف ندارد

۲۹فروردین۱۳،
ممتاز نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در واکنش به اظهاراتوزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی مبنی‌بر اینکه نظارت برعملکرد پزشکان مقدور نیست، گفت: بر اساس قانون یکی از وظایف اصلی این وزارتخانه نظارت بر عملکرد پزشکان و پرسنل این حوزه است اما این وزارتخانه هیچ اراده‌ای برای برخورد با پزشکان متخلف ندارد.

شهلا میرگلوی‌بیات در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از وضعیت نامناسب دریافت زیرمیزی از بیماران از سوی پزشکان بیمارستانی، گفت: متأسفانه هم‌اکنون موضوع زیرمیزی‌ها به یکی از مهم‌ترین معضلات حوزه سلامت تبدیل شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تلاش اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای برخورد جدی با پزشکان متخلف، افزود:‌ متأسفانه مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی هیچ اراده‌ای برای برخورد با پزشکان متخلف ندارد.

وی در واکنش به اظهارات طریقت‌منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی مبنی ‌بر اینکه نظارت برعملکرد پزشکان مقدور نیست، یادآور شد: بر اساس قانون یکی از وظایف اصلی این وزارتخانه نظارت بر عملکرد پزشکان و پرسنل این حوزه است که متأسفانه این موضوع نادیده گرفته شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه هم‌اکنون در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی میزان دریافت زیرمیزی بیش از بخش‌های دیگر است، تصریح کرد: از طرف دیگر بیماران زمانی که به این مراکز مراجعه می‌کنند به‌علت کمبود امکانات به بیمارستان‌های خصوصی ارجاع داده می‌شوند.

میرگلوی‌بیات با بیان اینکه پرداخت به موقع یارانه پزشکان و واقعی کردن تعرفه‌های درمانی راه مناسبی برای کاهش معضل زیرمیزی در کشور است، گفت: به طور حتم در شرایطی که پرسنل حوزه بهداشت و درمان با مشکلات مالی روبه‌رو می باشند نمی‌توان معضل زیرمیزی را ریشه‌کن کرد.

وی با اعلام اینکه با پزشکان متخلف و زیر میزی‌بگیر باید برخورد جدی شود، افزود: تا زمانی که تمام دستگاه‌های نظارتی به وظایف خود عمل نکند، نمی‌توان از بروز معضل زیرمیزی جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه در کشورهای دیگر پزشکان از قوانین مناسبی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: خوشبختانه قوانین حوزه سلامت کشور به‌خوبی تدوین شده اما نحوه اجرای این قوانین با مشکلات بسیاری روبرو است.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.