افزایش کیفیت ساخت و ساز در کشور منوط به پای کار آمدن مجریان ذی صلاح است

۰۵اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهندس سید قوام الدین شاهرخی، پنجشنبه درهمایش سراسری مجریان ذی صلاح درارتقای کیفیت ساخت و ساز، درشیرازافزود:براساس آمار، در سال ۹۰حدود ۲۰۰ میلیون مترمربع ساخت وسازدرکشور صورت گرفت و این میزان در سال ۹۱ به ۲۶۰ میلیون مترمربع ساخت و ساز درحوزه شهری افزایش یافت.

وی ادامه داد: اگرهرمترمربع را پنج میلیون ریال درنظربگیریم عددی که برای ۲۶۰ میلیون متر مربع هزینه شده چیزی درحدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

او اضافه کرد:چنانچه این ۱۳۰ هزار میلیارد تومان را با ۱۴ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور مقایسه شود ، ملاحظه می کنیم که تقریبا معادل ۱۰ برابر بودجه عمرانی کشور در سال قبل صرف ساخت و ساز شده است.

شاهرخی افزود:این رقم ۱۳۰ هزار میلیارد تومان باید از سوی مجریان ذی صلاح اجرا شود تا سرمایه های کشور هدر نرود.

مدیرکل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه های وزارت راه و شهرسازی ادامه داد:وقتی این رقم توسط اشخاص ذی صلاح و متخصص این حرفه هزینه نشود در نهایت ما با انبوهی ازساختمان های بی کیفیت مواجه خواهیم بود و از طرفی بسیاری از منابع کشور نیزبه هدر می رود.

وی ضمن تاکید بر پررنگ تر شدن نقش قانون ، مقررات و آیین نامه ها در حوزه نظام مهندسی گفت:برای واگذاری کارها به اشخاص متخصص و اهل فن، برنامه هایی در وزارت راه و شهرسازی در دستور کار است که امیدواریم با به اجرا درآمدن وعملیاتی شدن این برنامه ها کارها به اشخاص صلاحیت دارسپرده شود.ک/۲

۶۷۸ /۶۷۹

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.