افزایش ۱۰۹ درصدی فروش جهانی خودروهای الکتریکی

بر اساس برآورد شرکت تحقیقاتی شرکت فناوری کانالیز در سال ۲۰۲۲، حدود ۶.۵ میلیون خودروی الکتریکی در سراسر جهان فروخته شده که نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد ۱۰۹ درصدی داشته و البته نیمی از این خودروها در چین فروخته شده است.

افزایش ۱۰۹ درصدی فروش جهانی خودروهای الکتریکی

به گزارش ممتاز نیوز، گزارش منتشرشده نشان داد که کل بازارهای جهانی خودرو به دلیل همه‌گیری کووید- ۱۹ و کمبود تراشه تنها چهار درصد رشد کرده است و البته تقاضا برای خودروهای برقی در سال ۲۰۲۲ همچنان قوی بود و اگر خودروسازان با کمبود قطعات مواجه نبودند، فروش بیشتری داشتند.

جیسون‌لو، تحلیلگر در شرکت کانالیز گفت: خودروهای الکتریکی ۱۵ درصد از خودروهای جدید فروخته شده سال ۲۰۲۲ در چین را تشکیل می‌دهند که نسبت به درصد سال ۲۰۲۰ دوبرابر رشد کرده است.

اروپا همچنان بالاترین سطح استقبال از خودروهای الکتریکی را دارد به طوری که ۲.۳ میلیون یا ۱۹ درصد از کل فروش خودرو در سال ۲۰۲۲ مربوط به خودروهای الکتریکی اینم منطقه بوده است. در این گزارش آمده است که تسلا مدل سه پرفروش‌ترین خودرو در اروپا بود.

در همین حال، فروش خودروهای الکتریکی در ایالات‌متحده با چهار درصد از کل خودروهای فروخته شده همچنان از چین و اروپا عقب است. در این گزارش آمده است که تسلا همچنان بر فروش خودروهای برقی ایالات‌متحده با سهم تخمینی بازار کمتر از ۶۰ درصد تسلط دارد.

در سطح جهانی، تسلا با ۱۴ درصد سهم در خط مقدم بازار خودرو در سراسر جهان باقی مانده است و فولکس واگن با ۱۲ درصد سهم بازار در جایگاه دوم قرار دارد و فروش خودروهای الکتریکی را در سال ۲۰۲۲ دوبرابر کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.