افزایش ۱۶.۲ درصدی تلفات حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته / فارس بیشترین و ایلام کمترین آمار

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، آمار تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر گزارش شده، این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۶ هزار و ۷۷۸ نفر بود، ۱۶.۲ درصد بیشتر شده است.

افزایش ۱۶.۲ درصدی تلفات حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته / فارس بیشترین و ایلام کمترین آمار

به گزارش ممتاز نیوز، طبق گزارش سازمان پزشکی قانونی، از کل تلفات تصادفات در سال گذشته ۱۵ هزار و ۴۳۹ نفر مرد و ۴۰۵۱ نفر زن بودند. همچنین از کل تلفات ۱۳ هزار و ۵۴۳ نفر در محورهای برون شهری، ۴۶۲۰ نفر در مسیرهای درون شهری و باقی موارد در سایر محورها جان خود را از دست داده‌اند.

استانهای دارای بیشترین و کمترین تلفات حوادث رانندگی 

در این مدت استان‌های فارس با ۱۵۶۷، سیستان و بلوچستان با ۱۴۵۳ و تهران با ۱۴۳۹ فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با ۱۸۰، چهار محال و بختیاری با ۲۲۹ و اردبیل با ۲۵۱ فوتی کمترین تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.

در سال ۱۴۰۱ بر اساس آمارهای موجود ۳۶۹ هزار و ۲۷۹ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۶۰ هزار و ۳۰۰ نفر مرد و ۱۰۸ هزار و ۹۷۹ نفر زن بودند.

آمار مصدومان تصادفات نیز در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱۶.۴ درصد بیشتر شده است.

مرگ بیش از ۱۷۰۰ نفر در تصادفات اسفند

در اسفند ماه سال گذشته آمار تلفات حوادث رانندگی با رشد ۳۰.۴ درصدی مواجه بود در این ماه ۱۷۴۵ نفر(۱۳۷۵ مرد و ۳۷۰ زن) در تصادفات جان باختند در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن ۱۳۳۸ نفر بود.

تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز که در این ماه به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند ۲۸ هزار و ۱۶۶ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۶ درصد افزایش نشان می دهد.

ثبت بیشترین کشته‌ها در شهریور ماه 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، بر اساس آمارهای موجود در سال ۱۴۰۱ بیشترین تعداد کشته‌های حوادث رانندگی در شهریور ماه با ۱۹۷۳  فوتی و کمترین آن در بهمن ماه با یکهزار و ۳۷۳ فوتی ثبت شده است.

همچنین بیشترین رشد تلفات حوادث رانندگی در این سال در اسفندماه گزارش شده که برابر با ۳۰.۴ درصد رشد نسبت به اسفند سال قبل از آن است.

انتهای پیام/


پلاس
خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.