۱۴هزار و ۳۷۵کشته در تصادفات ۹ماهه

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

۱۴ هزار و ۳۷۵ نفر در حوادث رانندگی نه ماهه امسال جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۶ نفر مرد و سه هزار و ۲۷۹ نفر زن بودند. بر اساس این آمار سهم مردان از تلفات حوادث رانندگی ۷۷ درصد و سهم زنان ۲۳ درصد بوده‌است.

به گزارش ممتازنیوز، در ۹ ماهه سال جاری آمار تلفات حوادث رانندگی با کاهش ۶٫۵ درصدی به ۱۴ هزار و ۳۷۵ نفر رسید، این در حالی است که تعداد متوفیات حوادث رانندگی در مدت مشابه سال قبل ۱۵ هزار ۳۷۹ نفر بود.
در این مدت استان‌های فارس با ۱۲۳۰، ‌تهران با ۱۱۱۰ و خراسان رضوی با ۱۰۹۴ مورد بیشترین و استان‌های ایلام به ۱۰۹، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۲۹ و اردبیل با ۱۸۰ مورد به ترتیب کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص می دهند.
مطابق آمارهای موجود بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی با ۹۲۳۵ فوتی در مسیرهای برون شهری ثبت شده است. پس از آن مسیرهای درون شهری با ۳۹۸۲ فوتی، مسیرهای روستایی با ۱۱۰۴ مورد و مسیرهای نامعلوم با ۵۴ مورد به ترتیب تلفات رانندگی نه ماهه را دربر می‌گیرند.
تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز که در ۹ ماهه سال جاری به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کرده‌اند، ۲۵۳ هزار و ۶۲۴ نفر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته‌است. از کل مصدومان مراجعه کننده به پزشکی قانونی در این مدت ۱۸۲ هزار و ۹۷۳ نفر مرد و ۷۰ هزار و ۶۵۱ نفر زن بودند.

کاهش مصدومان حوادث رانندگی در آذر ماه
به گزارش ایسنا، در آذرماه امسال آمار مصدومان حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند ۲٫۱ درصد کاهش یافت و از ۲۲ هزار و ۹۲۰ نفر در آذر سال گذشته به ۲۲ هزار و ۴۴۸ نفر در سال جاری رسید.
در آذرماه امسال آمار تلفات حوادث رانندگی نیز ۱٫۵ درصد کاهش یافت. در این ماه یکهزار و ۲۳۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۹۷۰ نفر مرد و ۲۶۵ نفر دیگر زن بودند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.